Gå til innhold

TV med Lyse-dekoder?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er lei av kabelspaghetti på gutterommet.

Jeg ser nå på TV på en PC-skjerm. Den er koblet til dekoderen via en Composite - VGA omformer.

Det gir en masse kabler. Særlig siden skjermen ikke har innebygde høyttalere, så jeg må bruke PC-høyttalere.

Jeg bruker en hel grenkontakt bare for å drive hele anlegget, og har ingen stedet å plugge inn ovnen, mobilen og nattlampa.

Er det mulig å få tak i TV eller mini-TV som har Lyse-dekoder innebygget, så jeg blir kvitt hele spagettien?

Mener å ha hørt at det fantes før, men finner dem ikke på nettsiden til Lyse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er temmelig sikker på at lyse ikke har slike TV'er. Men om det er mulig å kjøpe en TV med samme dekoder system(MPEG-4? eller er det bare bakkenettet?) vet jeg ikke sikkert. Lyse er så griske at det kan godt være bare deres dekodere vil fungere.

Lenke til kommentar

Med tanke på at lyse sitt system internt i huset går over nettverkskabeler, så finnes det ikke noe system innebygget i tv for dette.

Eneste som har system for innebygget dekoder i dag er canal digital kabel-tv, samt rikstv. Neste sommer kommer det forhåpentligvis tver som også kan støtte parabol-dekoding, da vil Canal Digital parabol kunne fungere også :).

Lenke til kommentar

Det finnes nok ingen TV'er på markedet i dag som støtter Lyse sitt system direkte. Det mest vanlige er TV'er som støtter digitalt bakkenett(RiksTV) ved bruk av en CAM modul. Men om du skal ha ny TV så ville eg heller ha sett på en vanlig flat TV med HDMI og så en Lyse dekoder. Da trenger du bare en kabel mellom disse + tro strømkontakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...