Best_92 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Er det mulig å ta økonomiutdanning i millitæret? Noen linker? Krav for å komme inn i marinen? Kongeskipet.. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Kan vel få en økonomiutdannelse hvis du går offisersutdannelsen for logistikk og ressursstyring (4år+4 år), noe jeg vurderer sterkt selv. Du trenger jo bare å bli tjenestedyktig på sesjon da får å bli INNKALT til Sjøforsvaret. På rekruttskolen skal du ytre hvor du vil tjenestegjøre videre i Sjøforsvaret, og da kan du si at du ønsker deg til Kongeskipet, noe ganske mange ønsker. Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Kan vel få en økonomiutdannelse hvis du går offisersutdannelsen for logistikk og ressursstyring (4år+4 år), noe jeg vurderer sterkt selv. Du trenger jo bare å bli tjenestedyktig på sesjon da får å bli INNKALT til Sjøforsvaret. På rekruttskolen skal du ytre hvor du vil tjenestegjøre videre i Sjøforsvaret, og da kan du si at du ønsker deg til Kongeskipet, noe ganske mange ønsker. Så det er rimelig vanskelig å komme inn på kongeskipet? HVa slags krav er på testene? (hvis det er tester) Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 På rekruttskolen skal du fortelle forsvaret hvilke tjenestested du vil til, og hvis du sier kongeskipet, så er det godt mulig du blir plassert der, men mye avhenger av hva slags utdanning du har fra videregående skole. Hvis du har gått allmennfag, er det ikke mulighet for å bli maskinist ombord osv. Det er populært å søke seg til kongeskipet, så de som er best egnet med vgs utdanning og de som har jobbet og stått på hardt på rekrutten får det de ønsker. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 http://www.mil.no/multimedia/archive/00129...g_m_129392a.pdf Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 På rekruttskolen skal du fortelle forsvaret hvilke tjenestested du vil til, og hvis du sier kongeskipet, så er det godt mulig du blir plassert der, men mye avhenger av hva slags utdanning du har fra videregående skole. Hvis du har gått allmennfag, er det ikke mulighet for å bli maskinist ombord osv. Det er populært å søke seg til kongeskipet, så de som er best egnet med vgs utdanning og de som har jobbet og stått på hardt på rekrutten får det de ønsker. Okei, så det er null mulighet å komme på kongeskipet hvis jeg har gått almenn? (Går forøvrig på almenn) Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Nå er jeg også 92 så er ikke helt sikker, jeg kjenner en som var på kongeskipet i fjor, og han gikk allmennfag med fysikk og kjemi som valgfag. Sjekk ut linken jeg la ut. Står en del om kongeskipet der. Lenke til kommentar
Best_92 Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Nå er jeg også 92 så er ikke helt sikker, jeg kjenner en som var på kongeskipet i fjor, og han gikk allmennfag med fysikk og kjemi som valgfag. Sjekk ut linken jeg la ut. Står en del om kongeskipet der. Den funker ikke Kommer opp søke greie Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 ja da har du ikke riktig leser Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå