Gå til innhold

problem med lyd på anlegg via XBOX


Anbefalte innlegg

hei

jeg har min box koblet til Pc-skjermen min, problemet er at skjermen har ufattelig dårlige høytalere, så jeg kjøpte en HDMI-kabel for å koble skjermen til anlegger mitt for å få bedre lyd, men det ser ikke ut som det er noe forbindelse.

 

slik er det koblet

XBOX - HDMI - PCskjerm - dvi til hdmi overgang - HDMI - Anlegg.

 

noen som har peil på hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

DVI - HDMI er problemet, her er det ingen mulighet for lyd. DVI sender ikke lyd.

 

Bruk den kabelen som fulgte med Xboxen til å sende lyd, til anlegget. Det er den røde og hvite kontakten som du plugger inn i anlegget.

 

Slystr

Endret av Slystr
Lenke til kommentar
Hei

 

DVI - HDMI er problemet, her er det ingen mulighet for lyd. DVI sender ikke lyd.

 

Bruk den kabelen som fulgte med Xboxen til å sende lyd, til anlegget. Det er den røde og hvite kontakten som du plugger inn i anlegget.

 

Slystr

 

Eller hvis du har den HDMI-kabel. Kan kjøre optisk til forsterker = 5.1 sorruond =)=) :w00t:

Endret av Assakaluftlars
Lenke til kommentar
Hei

 

DVI - HDMI er problemet, her er det ingen mulighet for lyd. DVI sender ikke lyd.

 

Bruk den kabelen som fulgte med Xboxen til å sende lyd, til anlegget. Det er den røde og hvite kontakten som du plugger inn i anlegget.

 

Slystr

 

problemet da er at HDMI-kabelen som går fra BOX til skjerm kommer i veien for den "andre siden hva hvir rør og gul. det er fysisk ikke plass til begge.

Lenke til kommentar
Kjøp en sånn her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24868

 

Da kan du kjøre HDMI til pc skjerm, og Stereo (eller surround) til receiver.

 

Den jeg linket til et laget slik at begge kablene passer i xboxen samtidig.

 

ja, det ruler jo faktisk. takk for tipset :)

 

Hadde du lest posten min ordentlig hadde du skjønt at jeg linka til samme produktet.. :roll:

Endret av Assakaluftlars
Lenke til kommentar
Kjøp en sånn her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.24868

 

Da kan du kjøre HDMI til pc skjerm, og Stereo (eller surround) til receiver.

 

Den jeg linket til et laget slik at begge kablene passer i xboxen samtidig.

 

ja, det ruler jo faktisk. takk for tipset :)

 

Hadde du lest posten min ordentlig hadde du skjønt at jeg linka til samme produktet.. :roll:

Jeg så også at du linket til den samme kabelen, men jeg postet min link fordi den er mange hundre kroner billigere, men identisk :)

Lenke til kommentar

Wat? Fått ny avatar? Jeg som såvidt ble vant til tegningen din :grin:

 

Kabelen du linker til er faktisk 2-300 kr billigere enn i butikk, minst, men jeg er sånn som skal ha ting med en gang = gå fysisk i butikk og hente. Å spare et par hundrelapper eller ikke avgjør ikke min privatøkonomi..

 

(Hmm, har ikke fått minnekortet jeg bestilte fra Dealextreme ennå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...