Ethernet Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hei! Jeg er ute etter noe jeg enkelt kan kontrollere elektriske kretser over internett. Jeg har et rom med diverse elektrisk utstyr i, jeg gjerne skulle ha kunne slått av og på når jeg hadde behov for det, også når jeg ikke er hjemme. Så la oss si det sånn for å gjøre det enkelt: Jeg har en lampe, en PC og en varmeovn jeg vil kontrolle gjennom et interface på datamaskinen. Jeg vil da kunne slå av og på 1,2 og 3 etter ønske. har tittet litt på X10 sine løsninger, men det må da finnes billigere måter enn dette, for det er mer enn hva jeg har råd til å legge ut for dette. Kan man kjøpe en form for trafo med nettverksutgang som får tildelt en egen IP, som jeg kan kontrollere? Dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener. Så for meg om det var noe veldig enkelt på dealextreme eller Clas Ohlson. Takker Edit: Akkurat slik som dette : Endret 10. januar 2010 av Ethernet Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Jeg har laget/loddet selv. Koster rundt 500 kroner for grunnutsyret (pluss/minus i forhold til frakt/moms). Så må du kjøpe reléer for å styre 220V etc utenom. 1x VR microcontroller based ethernet device / web server, version 1.4, kit 1x ENC28J60 (DIP) 1x atmega88/168 or atmega328p (DIP) 1x 08B0-1X1T-06-F Magjack Instruksjoner & mer info; http://www.tuxgraphics.org/electronics/200...icle06111.shtml Btw - kudos for evig bra «Big Bang Theory»-klipp! Endret 10. januar 2010 av jocke Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 http://www.digital-loggers.com/lpc.html Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Takk til dere begge la7dfa, er dette en switch jeg da vil ha user interface på? Altså, vil jeg kunne koble til denne med en statisk IP og velge hvilke utganger som skal skrus av og på. All ready to go? Edit: prøvde demoen som lå der, ser helt perfekt ut. Men hvordan vil disse kontaktene fungere med våre standarder her i Norge? Endret 10. januar 2010 av Ethernet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Det er amerikansk standard, så enten må du bytte de ut eller bruke adapter som du får kjøpt på f.eks dealextreme.com for 1$. Pass også på at du ikke overbelaster kontaktene (dette er jo ikke nemko eller CE godkjent, men regner du halve strømmen av 115V specs, så skal det være ok margin). Hvis du skal koble inn en kraftig varmeovn, så kan du evt vurdere å bruke en kontaktor (rele). Fra websiden: Voltage input is 90-240VAC auto sensing. Total current is limited to 15A by circuit breaker. Endret 10. januar 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 baytech har gode pdu's som du finner til en ok pris på ebay, europeiske modellene er 230v og går fra 10a over 8kontakter og oppover så styres de via telnet med slå av/på. betalte underkant av 500kr for min med frakt og kabler. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Link til de forskjellige? fant noen der, men er ikke helt sikker på hvilke i så fall. Takker for ordentlig svar folkens Edit: finner bare de med uttak som ikke støttes her. Clicky vil denne funke? Endret 10. januar 2010 av Ethernet Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Clicky vil denne funke? Nei, det der er bare en ren PDU. Søk etter «switched pdu» f.eks. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) fortell meg hvorfor og da Endret 10. januar 2010 av Ethernet Lenke til kommentar
jocke Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 fortell meg hvorfor og da Fordi det er ingen måte å «styre» den på. Det er en ren strømpadde. Den forgrener bare strømmen, og har ingen form for bryter(e) i seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå