Gå til innhold

Noen som har hørt om Marantz og Mistral

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Marantz har jeg hørt om, og de har hatt noen CD-spillere som har fått gode tilbakemeldinger og masse anbefalinger.

Av Hifi-klubbens portefølje har gjerne Denon fått mer anbefalinger enn Marantz på hjemmekino, mens på stereo så skal Marantz være veldig gode.

Ikke noe galt med dette merket iallefall.

Lenke til kommentar

Marantz er anerkjent. Lager veldig bra avspillere og forsterkere.

Mistral derimot ser ut til å være et kinesisk firma som prøver å klone B&W høyttalere. Regner med at det er disse du sikter til:

http://www.hifiklubben.no/produkter/hoytta...talere_sort.htm

Skal ikke påstå at Mistral lager dårlige høyttalere, men anerkjente er de definitivt ikke. Kvliteten kan på ingen måte sammenlines med B&W som lager knallgode høyttalere i alle prisklasser.

Hvis du er ute etter Kina-kloner med lekkert design og brukbar lyd til lav pris, kan jeg anbefale disse: lavpris.net

Lenke til kommentar
Hei!

Er det noen her som har hørt om Marantz og Mistral som merke av Høytalere og forsterkere?

Marantz

Mistral

Ser de har et par Høytalere som ligner farlig mye på de som selges for hifi klubben for 117000,-

Men er det noen som har hørt om disse merkene og eventuelt hvordan de er?

Mistral er ukjent for meg men Marantz er ett navn som klinger i en hifi-entusiasts ører, Marantz var opprinnelig ett amerikansk merke og det var de som har fått æren for den første forsterkeren som kunne kalles hifi allerede tidlig på 50-tallet, de begynte og produsere i Japan allerede på 60-tallet og ble siden kjøpt opp av Philips, Philips solgte seg ut for bare 2-3 år siden og Marantz og Denon slo seg sammen til ett selskap.

Lenke til kommentar
Hvis du er ute etter Kina-kloner med lekkert design og brukbar lyd til lav pris, kan jeg anbefale disse: lavpris.net

Disse høyttaleren som Y.H. produserer i Kina har fått gode omtaler i Fidelity, det var ett sett til rundt 10000,-, jeg vurderer faktisk disse selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...