Petrvs Romanvs Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Synergy ble utgitt 28 mai, etter å ha hørt den 10 ganger er det bare en ting å si: ufattelig! Fullversjon av Spor 1 promo: http://www.undeceived.net/mp3/extol-grace_..._succession.mp3 Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Mange innbarka fans av ekstrem metal har problemer med å godta at Extol er kristne. Hvis de hadde hatt samme image som Immortal, Dimmu Borgir, Darkthrone og resten av fanebærerne innen norsk ekstrem metal hadde de nok fått mye mer suksess. :-? Lenke til kommentar
Term Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Kristne metal rockere For et image Lenke til kommentar
vaskiZ Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Kristne metal rockere For et image P.O.D. Men de er vel ikke så metal av seg kanksje. Men det finnes det og. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Kristne metal rockere For et image Jeg for min del legger ingen vekt på tekstene, men mer hvordan det synges. Nettopp fordi de har en kristen tro som de står frem med spiller ingen rolle, musikken er viktigst. Jeg synes det er litt leit at gothere og annet berm er så image fokusert, og ikke greier å se de åpenbare musikalske genistrekene med Extol. Det vil vel forbli et undergrunnsfenomen for de som virkelig setter pris på bra musikk, og driter i neonazi Greven & co. Musikken fremføres av skikkelig dyktige musikere, med steinhardt (flott) sound og et brutalt driv. Kort oppsummert: Tåredryppende strykerpartier, litt klassisk gitar, mange røskende odde taktarter, en brølende løves stemme (engelsk tekst), veldig aktivt trommespill, headbanger gitarsound, suggererende bass riffs, snertne detaljer, syke effekter, sofistikerte overganger og finurlige arrangementer. Hvilke band som har inspirert medlemmene i Extol er det ikke godt å gjette seg frem til, men en finner spor av det hardeste og mest energiske materialet til King Crimson, Iron Maiden, Queensryche og Anekdoten. Ellers bader musikken til Extol i Death Metal, Doom Metal, Heavy Metal og Speed Metal. Det er heldigvis ikke lenger trendy med fordummende simpel Black Metal, så det finner vi ikke her. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Synergy ble utgitt 28 mai, etter å ha hørt den 10 ganger er det bare en ting å si: ufattelig! Fullversjon av Spor 1 promo:http://www.undeceived.net/mp3/extol-grace_for_succession.mp3 Det heter Sinergy, takk. Extol hilste jeg på ifjor under Southern Discomfort. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Stygt var det iallefall Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Det vil vel forbli et undergrunnsfenomen for de som virkelig setter pris på bra musikk, og driter i neonazi Greven & co. Jeg synes sangen var tøff, selv om jeg foretrekker black metal. Men: "Neonazi Greven & co." ? Hvem er disse "co"? Burzum (enmannsbandet til Varg "Greven" Vikernes) er vel det eneste norske metalbandet som åpent har stått frem med en nazistisk ideologi. Dessuten konverterte Burzum til merkelig synth-basert "dark ambient" eller noe i den duren, etter at han fant ut at gitaren egentlig stammer fra et instrument som fargede mennesker brukte for mange hundre år siden. Når jeg leser gjennom posten din en gang til ser det ut til at jeg kan ha feiltolket den en smule.. :wink: Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Det heter Sinergy, takk.Extol hilste jeg på ifjor under Southern Discomfort. Både plata og det engelske ordet er Synergy, skjønner ikke hvor du har den i'en ifra? (as in sinergy maybe?) Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Årets hittil beste norske metal plate er Windir - Likferd End of discussion (dårlig engelsk, ja jeg vet) Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Likferd er bra, men jeg likte 1184 mye bedre. Årets beste norske metalplate hittil er etter min mening Old Man's Child's "In Defiance Of Existence". Lenke til kommentar
adawen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Det heter Sinergy, takk.Extol hilste jeg på ifjor under Southern Discomfort. Både plata og det engelske ordet er Synergy, skjønner ikke hvor du har den i'en ifra? (as in sinergy maybe?) Snakker vi om samma band i det heletatt? Jeg snakker om : http://www.sinergy.org/ Lenke til kommentar
adawen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Uh.. never mind.. det var plata til Extol det var snakk om ja.. *trøtt* Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Uh.. never mind.. det var plata til Extol det var snakk om ja.. *trøtt* :wink: Prøv å holde deg våken nå Lenke til kommentar
adawen Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Well, jeg sto akkurat opp.. sååh.. skylder på det? Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Likferd er bra, men jeg likte 1184 mye bedre. men likferd var jo bra det også Hva med The Kovenant med S.E.T.I var jo litt bra, selv om det ikke er den musikken jeg hører mest på Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Først hatet jeg SETI, men nå synes jeg enkelte av sangene er akseptable. Faktisk en god del bra norske metal-skiver som har kommet ut i år: Forlorn - Hybernation Darkthrone - Hate Them Blood Red Throne - Affiliated With The Suffering Carpathian Forest - Defending The Throne Of Evil Old Man's Child - In Defiance Of Existence Windir - Likferd I tillegg til disse har 1349 og Enslaved kommet ut med nye album, men disse har jeg dessverre ikke fått tak i. Lenke til kommentar
adawen Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 I tillegg til disse har 1349 og Enslaved kommet ut med nye album, men disse har jeg dessverre ikke fått tak i. "Liberation" er det ikke? Tror jeg har promoen, den er ganske fet. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jepp, den heter Liberation. Tror vi sier det sånn at du sender meg den promoen nå :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå