Carpe Dam Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg har etter hvert fått klødd meg til å bestille de mest vitale delene av maskinen min, men kabinettet er fremdeles ikke i landet og kommer ikke til å være det på en del uker. Jeg har ingen andre stasjonære maskiner jeg kan kannibalisere, så jeg har et par spørsmål: 1) Kan jeg sette hovedkortet på en gitarkasse (sier litt om situasjonen) dersom jeg skrur fast avstandsstykker til det? Vil det være en løsning som kan holde et par uker? 2) Hvordan skal jeg få startet og stoppet svineriet? Endret 10. januar 2010 av SiegHallo Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Pappeske *tommelopp* Man kan jumpstarte en maskin, men har aldri gjort det selv. Jeg regner med at man bare kortslutter de to pinnene der på-knappen vanligvis kobles til, men ta det med en klype salt. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg ser på pappeske som en risikabel midlertidig løsning, dette kommer til å bli stående i en tre-fire uker.. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Alt utenom et hardt nogenlunde vandtett skall vil bli risikabelt imo. Men for all del, det går helt fint. Bare pass på å ikke ha det i nærheten av noe som leder strøm. Sett f.eks skumgummi-platen som fulgte med hovedkortet ditt under kortet. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Vil ikke skumgummiplaten lede strøm eller kunne forårsake statiske utladninger? Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Hdde selv maskina stående og kjørende 24/7 i 3 uker i bokhylla mi. Jeg hadde da lakt HK rett på treverket, PSU på siden og HDDs/CD-rom på andre siden. Funka fett=) Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Da satser vi på at det går bra =) Edit: Der var jeg litt kjapp med Løst-knappen gitt. Jeg vet jo ennå ikke hvordan jeg skal få start på skaberakkelet. Endret 10. januar 2010 av SiegHallo Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Mange HK har en egen power on knapp i allefall i entusiast klassen. Men alt du trenger er 1x flatjern for eksempel eller noe av metall til å kortslutte de to pinnene hvor power on knappen kobles til. Husk, kun en rask kortsluttning, ikke hold den der for da ender det med at du gir signal om at maskin skal skru seg av igjen (Samme som om du holder inne knappen på kassa. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg er nesten litt flau av at jeg ikke husket det. Msi x58 Pro-E har en slik knapp, og det er det som er på vei. Løst likevel gitt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå