Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Fra min erfaring så burde du kjøpe ett kamera med Xd minne kort. De er billige, og svært hendige. Selv har jeg ett Fijutsu kamera A202. Er strålende fornøyd med det, betalte 1700 kr inkl minnekort på 32 mb. kostet ca 100 kr for minnekortet. Det har 2,0 mill pixla.. I tillegg har det mulighet for web kamera. Men mitt råd er å kjøpe kamera etter behov. Lykke til.. Compact Flash er billigere. Canon bruker Compact Flash (untatt det helt nye Digital Ixus II som bruker SD kort. Nikon bruker også Compact Flash. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Okei, er bare jeg som ikke er helt oppdatert på prisene. Fattern kjøpte ett kamera for snart 1 1/2 år siden, Nikon Coolpix 885 da betalte han 500 kr for ett 32 mb kort. Dyrt :o Trodde ikke prisene hadde falt så mye til nå.' Edit: 32 mb kort.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Okei, er bare jeg som ikke er helt oppdatert på prisene. Fattern kjøpte ett kamera for snart 1 1/2 år siden, Nikon Coolpix 885 da betalte han 500 kr for ett 128 mb kort. Dyrt :o Trodde ikke prisene hadde falt så mye til nå. For ett og ett halvt år siden var ikke 500 kroner mye for ett 128MB CF kort. Det var faktisk veldig billig :-) Men dette feltet er det hvor prisene endres hurtigst for tiden (minne). Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Okei, er bare jeg som ikke er helt oppdatert på prisene. Fattern kjøpte ett kamera for snart 1 1/2 år siden, Nikon Coolpix 885 da betalte han 500 kr for ett 128 mb kort. Dyrt :o Trodde ikke prisene hadde falt så mye til nå. For ett og ett halvt år siden var ikke 500 kroner mye for ett 128MB CF kort. Det var faktisk veldig billig :-) Men dette feltet er det hvor prisene endres hurtigst for tiden (minne). Mente selvføgelig 32 mb kor...hehe.. blinksa litt der ja. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Fattern kjøpte ett kamera for snart 1 1/2 år siden, Nikon Coolpix 885 da betalte han 500 kr for ett 128 mb kort. For ett og ett halvt år siden var ikke 500 kroner mye for ett 128MB CF kort. Mente selvføgelig 32 mb kor...hehe.. blinksa litt der ja. Åja... det var dyrt ja :-) Lenke til kommentar
Fry Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 regner med at det blir dette olympus kamera, med 128mb minnekort, er dette et greit kamera? takk for hjelpa http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...14&GrpID=1&s=pl Er det nok med batteriet som følger med eller bør man kjøpe noe i tillegg? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Syke priser. For eksempel : prisen på ett Canon S30 (3 megapixler) er 5.795, mens storebroren med 4 megapixler og ny prosessor, S45, koster 4.795. Hvem i all verden betaler 1000 kroner mer for ett eldre og dårligere kamera? Må være feilpriset. Nåja.. Rart i så fall. I går såg jeg i en fotobutikk noe lignende. Det gjaldt S40 som var mye dyrere enn den helt nye S50! Hvorfor gjør dem det slik??? Kan vel ikke være feilpriset når flere butikker gjør det samme. :/ mvh Jan Ove Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 regner med at det blir dette olympus kamera, med 128mb minnekort, er dette et greit kamera? takk for hjelpa http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...14&GrpID=1&s=pl Ett meget bra kamera til en gunstig pris. Anbefales. Er det nok med batteriet som følger med eller bør man kjøpe noe i tillegg? Du er nesten nødt til å kjøpe ett sett med oppladbare AA batterier og lader om du ikke har dette fra før, for digitalkamera sluker batterier og engangsbatterier blir tomme på ett blunk. Oppladbare batterier varer MYE lengre pr. lading enn ett sett engangsbatterier. Dette er på grunn av måten batteriene utlades når de brukes. Oppladbare AA batterier og lader fås i de fleste fotobutikker. I butikken jeg jobber, får man en pakke med 4 oppladbare høykapasitetsbatterier og lader for 300, så det er ikke store summer vi snakker om (kameraet bruker 2 batterier om gangen, så da har du 2 sett batterier). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. juni 2003 Del Skrevet 1. juni 2003 Hvem i all verden betaler 1000 kroner mer for ett eldre og dårligere kamera? Må være feilpriset. Nåja.. Rart i så fall. I går såg jeg i en fotobutikk noe lignende. Det gjaldt S40 som var mye dyrere enn den helt nye S50! Hvorfor gjør dem det slik??? Kan vel ikke være feilpriset når flere butikker gjør det samme. :/ mvh Jan Ove Kan være at de har mange igjen av de eldre kameraene og at de i sin tid var dyrere i innkjøp enn de nye. De blir uansett ikke kvitt de gamle kameraene når de nye er billigere. Praksisen til fotobutikken jeg jobber i, er at gamle kamera settes ned i pris når nye versjoner kommer inn til samme pris. Gjør vi ikke det, kjøper jo folk heller de nye kameraene. Klart de gjør det. Lenke til kommentar
Fry Skrevet 1. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2003 Da var det bestilt , ser ann batteri når jeg får kamera, komplett pleier jo å være ganske raske på levering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå