Gå til innhold

HTC Hero Android vs iPhone 3GS – Hvem er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begge tlf er gode. Det er det ingen tvil om. Men det er nesten pinlig å kalle de telefoner da det egentlig dreier seg om bittesmå datamaskiner med muligheter for bl.a å ringe samt SMS. Hehe.

Slik jeg ser det, er kanskje iPhone den mest gjennomførte og har fått et solid fotfeste. Men Apple skjønner ikke multitasking. Det er veldig rart. HTC på sin side har ennå litt å gå på før de når helt opp. (og nei, gutter og jenter, jeg er ingen fanboy hverken den ene eller andre veien).

Jeg tror man gjør smart å vente littegrann utover februar, mars før man kjøper seg en smarttelefon, som dette egentlig er. Det er mye godt i vente og Android er fortsatt i en sped begynnelse. Sånn kan man jo si om mye rart, det å vente på noe, for det kommer alltid noe som er enda bedre og enda smartere. Men nå er vi i et lite skille. Jeg savner bl.a skikkelig kamera på disse klumpene av telefoner. Man fikser å dytte inn god nok optikk i en N serie fra Nokia, men det ser ikke ut til at det er mulig å gjøre på smarttelefoner. Unntaket er omtrent bare Samsung. Det er nitrist å være vitne til.

Lenke til kommentar
Du må betale for fastvare oppdateringer (uhørt synes jeg). Ja, jeg kaller det oppdatering og ikke oppgradering. For meg blir det litt som å betale for servicepacks til Windows.

Snakker du om når det kommer en ny telefon eller firmware-oppdatering nå? Alle firmware-oppdateringene er gratis.

Lenke til kommentar
Du må betale for fastvare oppdateringer (uhørt synes jeg). Ja, jeg kaller det oppdatering og ikke oppgradering. For meg blir det litt som å betale for servicepacks til Windows.

Snakker du om når det kommer en ny telefon eller firmware-oppdatering nå? Alle firmware-oppdateringene er gratis.

hmmm... Alle firmware oppdateringene jeg har gjort har kosta meg penger, se bare her;

3 iPhone 3.1.1 Software Update for iPod touch 29.00Kr

Write a Review Report a Problem

Lenke til kommentar
Jeg kommer ikke på noe godt norsk ord for det, så jeg vil kalle artikkelen det engelske ordet "biased". Du får ta det som konstruktiv kritikk til neste gang du skriver.

Det er nok ikke helt feil med påstanden om at jeg er biased. Alle har preferanser enten det er mobil, TV, eller f.eks. damer...:)

Jeg har prøvd (dizz)i-Store og det var ikke noe for meg, så ja jeg likte ikke helt Apple`s metoder før jeg skrev artikkelen.

Jeg kunne sikkert vært mer nøytral, men de fleste liker å høre andres meniger selv om vi ikke alltid er enig.

Takk for tilbakemeldigen...

Lenke til kommentar

hmmm... Alle firmware oppdateringene jeg har gjort har kosta meg penger, se bare her;

Siden når ble iPod touch = iPhone?

Lenke til kommentar

Siden når ble iPod touch = iPhone?

he he si det du:) Ok, den fikk du gratis... men er det slik å forstå at oppdateingene er gratis til iPhone men ikke for iPod?

Hvis det stemmer synes jeg det blir helt feil, faktisk MER feil når jeg tenker etter.

Endret av adiabatic
Lenke til kommentar

Jeg misliker Apple, og jeg brukte mac i 2 år uten å føle meg tilfreds med systemet. Og jeg synest podene er stygge. Appel er alt for lukket og pengeorientert, og har mange snodige løsninger. Likevel kan ikke mine fordommer mot Apple skal stå i veien for å innrømme at iPhone er en telefon som ingen andre kan måle seg med ennå (så en kan ikke dømme iphone på grunnlag av at ipod koster å oppdatere, eller at mac er en møkkamaskin ^ ^). Steve Jobs hadde rett når han lanserte iPhone 2G, at de var flere år foran andre konkurrenter. Det er f.eks. per dags dato ennå ingen telefoner som har like god touch input som iPhone 2G, ei heller har like 'smooth' UI. Og først nå, 2 1/2 år senere, får den konkurranse på nettlesermarkedet fra telefoner med langt kraftigere prosessorer. For å ikke begynne med 3Gs (Å sammenligne Cortex A8 mot Qualcomm ARM11 til hero..: Antall hertz betyr så lite, prøv Modern Combat: Sandstorm. Hero, eller hvilken som helst annen telefon for den slags skyld, er ikke i nærheten av å kunne utføre slike programmer.).

Bortsett fra egendefinert homescreen, er det ikke så mange fordeler Hero har over 3Gs. Et litt bedre kamera, men verken iPhone eller HTC har noengang levert gode kamera. Et navigasjonshjul. Et mer åpent system sier noen, uten å spesifisere hva det betyr i praksis for en vanlig bruker: Hva kan du få på markedplace som ikke kan skaffes i appstore? Jeg sier det for å illustrere et poeng, ikke for at noen faktisk skal prøve å sammenligne.

..nei, jeg har aldri kjøpt et Apple eller HTC produkt selv. Jeg har derimot lånt og prøvd flere av de. Min telefon er en Samsung Omnia HD.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja jeg er fornøyd med Omnia HD, det er ennå en av de beste telefonene du får idag.

Den eneste fordelene HTC hero har over Omnia HD er operativsystemet og styrekulen. Alt annet jeg kan komme på, er bedre på Omnia HD. Større skjerm, bedre skjerm, bedre batteri, bedre eksterne høyttalere, mye bedre kamera, bedre videoopptak, mer ram, mer flash minne, bedre prosessor; både CPU; GPU og DSP, støvbeskyttet tilkobling for USB, 3,5 jack/tv-ut, og mircoSD kort, ekstra kamera for videotelefoni, støtte for DLNA.

Men vurderer du android, se heller på de nye telefonene som kommer nå. Evt. kjøp iPhone 3GS, det er en knallbra telefon, dersom du ser vekk fra noen skavanker som kamera. OSX og android er bedre OS enn symbian.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...