blablae Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) hei jeg har både ubuntu og windows installert på dataen min. når jeg slår på maskinen kan jeg velge mellom ubuntu og windows. velger jeg ubuntu får jeg opp: Try hd0,0) : NTSFellerno no wubildr. jeg må vente litt så kommer jeg meg in i ubuntu. men i dag måtte jeg restarte pcen pga noen firefox oppdateringer og når jeg kom til: Try hd0,0) : NTSFellerno no wubildr, som jeg har kommet til mange ganger før måtte jeg vente no lengre enn vanligvis. så kom jeg meg ikke inn på ubuntu men fikk opp GNU GRUB. Jeg blir bedt om trykke tab og så får jeg opp en liste med kommandoer. Jeg prøver å skrive boot men får no loaded kernel. hvis jeg skriver ls får jeg hd0 hd0,2 hd0,1. de andre kommandoene virker ikke særlig relevante for å få meg inn på ubuntu. skjønner ikke helt hva som har skjedd. det var bare noen firefoxoppdateringer og så restartet jeg maskinen og nå kommer jeg meg ikke inn i ubuntu. Endret 10. januar 2010 av blablae Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Trykk "Insert" istedenfor tab, å velg Ubuntu Å bumpe en tråd som er under 24 timer er btw VELDIG unødvendig. Lenke til kommentar
blablae Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 hmm jeg har allerede valgt ubuuntu så kommer jeg videre og får Try hd0,0) : NTSFellerno no wubildr. etter hvert kommer GNU GRUB opp der jeg MÅ trykke tab for å få opp en liste med kommandorer. jeg prøvde insert ingenting skjer. jeg har altså en maskin med både windows og ubuntu, men nå kan jeg ikke lenger komme meg inn i ubuntu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå