go4life Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Heisann! Sitter og titter på diverse subber, og trenger litt hjelp! Det store spørsmålet er om jeg skal ha et eller to elementer! Jeg vil bruke +- 3000kr på elementer. Også interessert i brukt! Jeg har Dynabel BF7501 som jeg skal bruke for å drive dette! Takk for all hjelp Christian Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Det finnes jo hundrevis av alternativer innen subwoofere på det norske markedet, så du har gitt litt lite info her... har du tom kasse fra før, skal du lage dette selv eller skal det være inkludert i den prisen? Hva slags bil skal du ha dette i? Hva har du ellers av stereo i bilen? Endret 9. januar 2010 av transmedia.no Lenke til kommentar
go4life Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Det finnes jo hundrevis av alternativer innen subwoofere på det norske markedet, så du har gitt litt lite info her... har du tom kasse fra før, skal du lage dette selv eller skal det være inkludert i den prisen? Hva slags bil skal du ha dette i? Hva har du ellers av stereo i bilen? Ja beklager! Vell tenkte jeg skulle ha en 12 tommer, jeg har ikke kasse men det fikser jeg selv! Så de 3000kr er bare til elementer! Dette skal stå i en Nissan primera 94, ellers har jeg en Pioneer UB-5100 spiller, en Audison VR 206 forsterker til frontkomponentsettet (Litt usikker på hva slags k.sett jeg skal ha). Takk for hjelp Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Åssen lyd er du ute etter da?? mest mulig trykk? eller mere hi-fi preget lyd? Seas lotus 12" er meget prisgunstig hvis du er mere på hi-fi siden Lenke til kommentar
go4life Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Åssen lyd er du ute etter da?? mest mulig trykk? eller mere hi-fi preget lyd? Seas lotus 12" er meget prisgunstig hvis du er mere på hi-fi siden Vell jeg er litt begge deler hehe.. Men er kanskje litt mer hifi på hjemmefronten! Skal vell bli litt mer "råning" med bilen! Tittet litt på Dynabel sine DY9412 og DY9812, noen ide om hvordan de er? Musikk som skal spilles er diverse elektronisk hvis det har noe å si! Takk for hjelp som alltid Trond Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg, som er hertz frelst, ville vurdert 2 slike http://installbay.no/product_info.php?cPat...products_id=722 Evt denne her kanskje: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...roducts_id=4028 (overse neonlyset da ) Lenke til kommentar
go4life Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 takk for forslag daruu! Men var det ikke litt liten effekt og så ikke de litt billige ut de elementene? x) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Ikke se deg blind på watt Det som i hovedsak teller for hvor høyt ett element spiller er kombinasjonen av hvor mye elementet kan bevege seg(xmax), hvor følsomt det er(oppgitt i db) og hvor mye effekt de tåler.(i tillegg kommer størrelsen på elementet og kassetype da, samt det faktum at noen er mere beregna for en viss type kasse feks) Hertz elementene har rykte på seg for å tåle adskillig mere effekt enn det som de er rata til. Det gjør igrunn mange andre elementer også, bare man bruker ørene og lytter til hvor grensa går (samt at forsterkeren ikke klipper) Lenke til kommentar
go4life Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 sant så sant sett denne før? så ganske rå ut http://installbay.no/product_info.php?cPat...products_id=729 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Joda den er bedre igjen den. Men 1 slik spiller ikke bedre enn 2 av de jeg linka til, og den passer da budsjettet ditt ikke så godt etter min mening(kan jo se om du finner 2 slike brukt da) Lenke til kommentar
go4life Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 vell det er der jeg er usikker da, noen mener det er bedre med et dyrt element en 2 til samme pris! Vet ikke helt hvordan det er med disse elementene men! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Det kommer veldig ann på elementet. Men på akkurat de to er det ikke så stor forskjell etter min mening. 1x sub flytter mindre luft enn 2x sub'er i de fleste tilfeller. (så kommer jo plassfaktoren med i beregning også, 2x sub'er krever naturlig nok større kasse enn 1x) Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Dette er nok elementet for deg: http://www.elutstyr.no/product_info.php?cP...products_id=445 Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 Plass blir nok ikke et problem daruu^^ Men jeg får se hva som skjer! Så den er bra cossie? Btw, siden den er 2x2ohm, da kan jeg kjøre den i 2ohm og 4ohm? Skjønner meg ikke helt på dette med dobbeltspoler, hva er hensikten og bedre/dårligere enn enkel spole? Takk igjen gutta Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 UPDATE! Fikk nå kjøpt 2stk JL 12W6v2 subber av en hyggelig stavanger kar! Link: http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=4 2500kr, et riktig røverkjøp Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Det er en bra sub ja... Btw, 2+2ohm spoler kan kjøres som 1ohm eller 4ohm Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 okei hvordan blir det da med 2stk 4+4ohm i paralell på en monoblokk? hva kan jeg kjøre da? takk:) Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Var de godt brukt ell Christian? Ubrukt kanskje? Lenke til kommentar
go4life Skrevet 11. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2010 proff brukt de var 1år gamle, men brukt ca halvt år! i topp stand Lenke til kommentar
Carisma'03 Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 UPDATE! Fikk nå kjøpt 2stk JL 12W6v2 subber av en hyggelig stavanger kar! Link: http://mobile.jlaudio.com/products_subs.php?series_id=4 2500kr, et riktig røverkjøp 2500kr for begge, Christian? Hørtes veldig lite ut, synes du sa 6k for begge?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå