Gå til innhold

PowerColor Radeon HD 5770 passer til PSU?

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har nettopp bestillt meg et "PowerColor Radeon HD 5770 1GB" skjermkort, og lurte på om en "FSP400-60HLN" (400watt) strømforsyning holder?

Snakka med en fyr som holdt på med databygging, og han sa at FSP strømforsyningene var veldig bra og kom til å takle dette.Men ble litt usikker og prøver å spørre her.

Har ikke råd til ny strømforsyning atm.Så håper selvfølgelig på gode svar herifra :)

Mvh:

Fredrik

Endret av hissimann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okej, kan ramse opp alt =)

AMD phenom 8400 tripple-core 2.1

4 gb (+2 gb till, som jeg skal sette inn når jeg får skjermkort)

1 stk 500 gb hardisk

Skjermkort nå er: ATI Radeon HD 3600 Series (512 mb)

2 små vifter, er ikke sikker på hvem.

skal da sette kortet inn i en "kjøpe" pc. fujitsu simens.

det var vel det meste :)

Lenke til kommentar
jeg lurer også på om VIS jeg kjøper meg ny PSU gjør det noe om den er en od del ovedimesjonert? dvs. pc`n bruker 450 watt, å jeg kjøper meg en PSU på 750 watt?

Jeg ville prøvd det nye skjermkortet først og se om psuen tåler det, og heller oppgradere psuen når du skal bytte skjermkort etter ATI 5770.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar =)

ahaa, der så jeg det :) brukte jo utrolig lite strøm da =)

Edit:Fail...

Radeon HD 5770 (single GPU)

* The card requires you to have a 500 Watt power supply unit at minimum if you use it in a high-end system. Kortet krever at du har en 500 watt strømforsyningsenheten minst hvis du bruker den i en high-end system. That power supply needs to have (in total accumulated) at least 40 Amps available on the +12 volts rails. At strømforsyningen må ha (totalt akkumulerte) minst 40 ampere tilgjengelig på 12 volt skinnene.

:(

Endret av hissimann
Lenke til kommentar
Mener å ha lest i en test av 5770, at det drar 293 watt ved max load.

Så du ligger nokk tett innpå grensa.

Det verste som skjer er vel at strømforsyninga ryker.

Ca 300watt er for hele systemet.

Sitat fra guru3D: System with GPU in FULL Stress = 321 Watts

http://www.guru3d.com/article/radeon-hd-5770-review-test/11

Du la ikke merke til at dette ble testa på det desidert mest strømhungrige oppsettet som finnes. I tillegg er de 321 Watt hva systemet trekker fra stikkontakten, gang dette med 0,85 så får du tall som er i samsvar med hva en PSU er oppgitt med.

HD 5770 bruker faktisk ikke mer enn 80 - 90 Watt ved stresstest. Normalt ligger et oppsett med HD 5770 på 220 - 250 Watt under heftig spilling fra stikkontakten.

Lenke til kommentar

hehe, ja spørs det. men trur det skal gå bra ;) sende en mail til en fyr som holder på med dette, han så at de som selger produktene gjerne overdriver litt men watt for å være sikkre på at produktene ikke ryker =) Spilte AoC på max settings i noen timer i går, og takla det bra :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...