Mannen med ljåen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Det ryktes at asiatene ler av oss og våre patetiske Nokiatelefoner. Selv så har de display med 3D osv... Dette er bare rykter jeg har hørt, og dere har kanskje hørt dem også... Men hvilke telefoner er det egentlig snakk om? Hvilke funksjoner har de? Og hvorfor har ingen, i dagens globaliserte samfunn, greidd å modifisere disse til vestlige frekvenser, og selge dem? Man får jo nærmest inntrykk av at disse telefonene ligger 10 år foran oss. Hvis det er tilfelle, hvordan er det mulig at to kjempeselskaper som Google og Apple ligger så langt bak? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) dette var jo mer et tilfelle før vel, nå har vi jo telefoner med svær touch skjerm, bra spessifikasjoner osv, som fint kan dra spill. Men i div asiatiske land er nok TV på mobil litt mer vanlig en det er i Norge enda. en del av disse har vel tv f.eks http://www.chinavasion.com/index.php/cName/mobile-phones/ Endret 9. januar 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Etter at jeg selv var i Japan i sommer kan jeg svare nei på det spørsmålet. Jo det er en økende andel telefoner som har mulighet for å se på tv, men det er mer et spørsmål om utbygging av nett for slike applikasjoner. Litt om hva som var "hot" i Japan i sommer: Mobiler med solceller: Litt om applikasjoner på denne sharpen: Forøvrig bygger de ut WiMax nettet sitt: Som til nå i hovedsak bare dekker området rundt Tokyo: Ellers er LTE et populært begrep. Her en demonstrasjon av videooverføring fra to relativt kjente leverandører også her hjemme: Generelt sett kjøper Japanere sine telefoner direkte fra teleselskapene som har massive lockin mekanismer. De fleste relativt moderne telefoner er dyre. Ellers er fliptelefoner veldig "inn". Et av selskapene som produserer mobiler der borte beskrev selv situasjonen som dyster da de bare hadde avtale med en av de tre største telefonselskapene for leveranse av sine telefoner. Salgskanalene utenom selskapene er små. High end telefoner er faktisk ennå slik som all annen high end elektronikk faktisk mer vanlig i Norge enn i Japan. Iallefall dersom man ser i prosentandel i forhold til befolkningen. Bare de hippeste og mest moderne hadde smarttelefoner, iallefall slik jeg oppfattet det. Her hjemme har jo gud og hvermann slike telefoner. Det som dog er bedre er selvfølgelig telefonnettene med tanke på hastighet. Med tanke på dekning er det faktisk bedre her hjemme mye takket være telenor og en aktiv stat. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Endelig noe å takke Telenor og Staten for, altså? Ikke dumt... Endret 21. januar 2010 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 En ting jeg ikke fikk svar på, er dette med 3D-skjerm på telefoner. Hvilke japsetelefoner hadde dette, og hva gjorde de? Var det for å se filmer i 3D? Eller åpnet det for en mer fancy måte å styre GUI? Hvilken teknologi? Måtte man bruke briller? Var det en flopp? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hitachi har 3D-telefoner med autostereoskopisk skjerm på det japanske markedet. Hvordan det brukes aner jeg ikke. Usikker på hvor stødig du er i japansk, men kanskje noen kan få noe ut av denne. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hitachi har 3D-telefoner med autostereoskopisk skjerm på det japanske markedet. Hvordan det brukes aner jeg ikke. Usikker på hvor stødig du er i japansk, men kanskje noen kan få noe ut av denne. mm, Akkurat Hitachi har også demonstrert 1Gbps IrDa overføring. I følge hva jeg fikk oppfatningen av der nede var ikke 3D telefonene spesielt mye å skryte av (ennå ihvertfall). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå