Gå til innhold

Sony Cyber-shot HX5 virker interessant, kan noen foreslå andre alternativer?

Anbefalte innlegg

http://www.dpreview.com/news/1001/10010701...380s2100tx7.asp

Har nettopp lest press release om nye kameraer fra Sony. HX5 virker ganske interessant. Skikkelig vidvinkel, bra zoom, auto HDR, Exmor R CMOS-sensoren, HD video i AVCHD format. Jeg er på jakt etter nytt kompakt digikamera som har bra bildekvalitet, HD video (avspilbar via PS3) og gjerne manual modes. Jeg er litt lei at jeg ikke kan avspille HD videofiler i .mov format (H.264) tatt med Canon SX1 i playstation 3. Som jeg forstår, det er mulig å avspille AVCHD i PS3. Har vurdert også Panasonic TZ7 og Sony WX1 (sistnevnte har forresten bedre aperture på F2,4)

Jeg er litt nysjerrig hvordan autoHDR vil fungere. Dessverre er det ikkje nevnt noko i press release om "manual modes" (dvs aperture priority, shutter priority, manual focus osv). Som jeg forstår, finnes det ingen manuelle programmer i TZ7 eller WX1... Kan noen foreslå andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For best mulig (kanskje teoretisk da dette også avhenger av fotografen) bildekvalitet og flere manuelle instillinger bør du nok gå mer avanserte kompaktkameraer som Canon S90 og G11. Er video viktigst så er Sonykameraene også gode forslag.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...