Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen klikker når jeg ser på video. Win7 HP 64bit

Anbefalte innlegg

Kjøpte en ny PC tilbake i November, og problemet har alltid vært der. Hadde ikke tid til å fikse det da pga en haug av eksamener og i Julen hadde jeg helt glemt av det.

Må nevne at PCen fungerer som den skal når jeg spiller tunge spill.

Dette er problemet:

PCen klikker og låser seg slik at jeg må starte den på nytt når jeg ser på video/streamer. Bruker som oftest vlc, men tviler på at det er det som er skyld i problemet.

Hvor lenge jeg får sett på videoene ser ut til å være tilfeldig. Enkelte ganger låser den seg etter ett minutt, andre ganger etter en time, noen få ganger har jeg kunnet se ferdig en fotballkamp.

PS: Dette skjedde også en gang når jeg brukte 3ds max 2010. Endte med at jeg måtte bruke laptopen til det.

Hva som skjer:

Skjermen blir helt svart, og jeg kan fortsatt høre lyden fra videoen/streamen som normalt. Er det noe med skjermkortet? Skjedde det samme med den gamle driveren.

Enkelte ganger får jeg tilbake bildet og jeg ser skjermen som normalt, men nå er PCen ekstremt treg, selv det å flytte musepekeren tar lang tid. En restart er det eneste som ser ut til å løse det.

Andre problemer:

Musepekeren blir plutselig ekstremt stor, tre-fire ganger så stor som normalt. Eneste som løser dette er en restart eller at jeg slår på "vis pekespor" under egenskaper for musen, noe som er utrolig plagsomt. Vet ikke om dette kan være relatert?

PCen:

GIGABYTE P55-UD4

INTEL CORE I5-750

CORSAIR 8GB DDR3 1333MHz/ CL9/ 1, 5V

HIS Radeon 5770

SAMSUNG F1 1TB

Windows 7 Home Premium 64Bit

Setter pris på all hjelp. Er det noe info som mangler?

Endret av Alt-Ctrl
Videoannonse
Annonse

Tusen takk, skal prøve det :)

Edit:

Prøvde å se på stream nå, og det skjedde ikke noe med PCen i hvert fall. Inntil videre.

Men la merke til et nytt problem. Vet ikke om jeg burde poste det i en annen del av forumet, men spør her siden jeg allerede har laget en tråd.

Problemet:

Videobildet på den stasjonære PCen er merkbart dårligere enn på laptopen.

Det er vanskelig å forklare så jeg har tatt et par skjermbilder. Jeg har koblet laptopen på samme skjerm som den stasjonære slik at det blir samme oppløsning på videoen.

Mulig det ikke ser så ille ut her, men når en ser på videoen så er det merkbart dårligere, er ikke så veldig gira på å måtte bruke laptopen hver gang jeg vil se en film/stream.

Slik ser det ut på den stasjonære. Som sagt har denne et ATI 5770 kort.

post-19461-1263153136_thumb.png

Og slik ser det ut på laptopen. Denne har GeForce 9600GT.

post-19461-1263153172_thumb.png

Sammenligning.

post-19461-1263153108_thumb.png

Noen som veit hva problemet kan være? Eventuelt om jeg burde spørre i en annen del av forumet?

Endret av Alt-Ctrl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...