oiqbal Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hei! Jeg vet at du kan merke ''gaver'' opptil 1000 kr. Men er det med eller uten frakt? F.eks. £95 (produktet) + £50 (frakt) = £145. Merket som gave. Må jeg da betale noe toll/moms på det og hvordan er det med toll på gaver hvis det overstiger 1000 kr? Betaler jeg toll/moms på beløpet over 1000 eller hele? Sorry, er veldig dårlig til å forklare ting Endret 9. januar 2010 av oiqbal Lenke til kommentar
Fiat justitia Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Jeg vet at du kan merke ''gaver'' opptil 1000 kr. Men er det med eller uten frakt? F.eks. £95 (produktet) + £50 (frakt) = £145. Merket som gave. Må jeg da betale noe toll/moms på det og hvordan er det med toll på gaver hvis det overstiger 1000 kr? Betaler jeg toll/moms på beløpet over 1000 eller hele? Sorry, er veldig dårlig til å forklare ting Det er uten frakt. Du betaler MVA for hele beløpet. Husk at fritaket gjelder om du får en gave fra en privatperson, dette innebærer at du automatisk er sikkret fritak til tross for at det er merket som gave. Lenke til kommentar
oiqbal Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Hei! Jeg vet at du kan merke ''gaver'' opptil 1000 kr. Men er det med eller uten frakt? F.eks. £95 (produktet) + £50 (frakt) = £145. Merket som gave. Må jeg da betale noe toll/moms på det og hvordan er det med toll på gaver hvis det overstiger 1000 kr? Betaler jeg toll/moms på beløpet over 1000 eller hele? Sorry, er veldig dårlig til å forklare ting Det er uten frakt. Du betaler MVA for hele beløpet. Husk at fritaket gjelder om du får en gave fra en privatperson, dette innebærer at du automatisk er sikkret fritak til tross for at det er merket som gave. Det er en gave fra privatperson, så hvis det er £145 og merket som gave so betaler jeg ingenting på moms/toll. Du nevner noe med MVA. Er det MVA på beløpet over 1000 kr? Takk for at du svarte Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det er svært få varer man betaler toll for, elektronikk er det feks. ikke toll på, mens noen varer (feks. klær) er det toll på. Sjekk toll.no for mer info. Moms og MVA er det samme, og er på 25% (unntatt bøker, som det ikke er moms/mva på). Lenke til kommentar
oiqbal Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Skjønt det nå, takk for hjelpen folkens Endret 9. januar 2010 av oiqbal Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Hater at det er toll på dataspill Eller spill generelt Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 Det er - så vidt jeg kan se - 0% toll på (data)spill. Kun MVA og fortollingsgebyr om du handler for over 200 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå