Gå til innhold

Vise utenlandske studievenner Norge- hvor?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gjeng venner jeg møtte på utveksling i Tyskland i høst, og de kommer til Norge i april en gang. Det er folk fra Storbritannia, USA og Australia, så har lyst til å vise dem Norge på sitt beste!

Jeg bor i Bergen, så vurderer å leie bil derfra og kjøre til Hardanger. Kan se ut som det er letteste med tanke på reisedistanse. Tenker å kanskje leie en hytte hvis det er mulig.

Noen innspill på steder på vestlandet som har essensen av Norge? Ønsker gjerne tips om ferjer, pakkeløsninger eller anbefalinger fra andre som har gjort noe lignende. Regner med at det er snakk om 3-4 dager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bergensbanen? har hørt den er flott.

Er ikke sikker på at Bergensbanen er det helt rette. (En må ikke reise via Oslo for å komme til og fra dette landet). Men Flåmsbana bør være høyaktuell og etter det jeg har skjønt gir da Norway in a Nutshell en god totalopplevelse, med båttur og Stalheimskleiva i tillegg. Med litt planlegging kan en til og med få tid til smalahovemiddag hos Ivar Løne.

Jeg regner selvfølgelig med at du vurderer

Fløyen

Ulrikken

Gamle Bergen

Bryggen

Akvariet

Nordnesparken med totemen

Statsråd Lehmkuhl (om de går turer så tidlig)

Troldhaugen

Lysøen

Lysekloster

Håkonshallen

Fantoft Stavkirke

Cornelius Restaurant

USF Verftet

Dyvekes Vinkjeller

Samt: Smalahove, Fenalår, Komler, Lutefisk, Grandiosa, Bacalao, Fiskaker, Fiskesuppe, Hansa, etc.

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Bor du i Bergen er det jo mye fint i området.

i bor lengre nord og Jeg og kona har tatt med venner fra Spania og Italia nedover nordvestlandet - Ålesund, med obligatorisk fergetur inn Geirangerfjorden, trollstigen, atlanterhavsveien, sunnmørsalpene. Stavkirker gjorde disse folka mo i knærne

Uansett hvor klisjefyllt det er: Det virker.

Tror jeg aldri har følt meg så Norsk eller vært så stolt av landet mitt når vi kjørte med Dovregubbens hall dundrende i stereoanlegget mens vi inn dalen opp mot trollstigen. Drar dere helt opp dit er det et must å plassere gjestene dine på Raumabanen - verdens vakreste togtur

ellers stemmer jeg glatt i på prekestolen

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...