Simsv Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg har en gjeng venner jeg møtte på utveksling i Tyskland i høst, og de kommer til Norge i april en gang. Det er folk fra Storbritannia, USA og Australia, så har lyst til å vise dem Norge på sitt beste! Jeg bor i Bergen, så vurderer å leie bil derfra og kjøre til Hardanger. Kan se ut som det er letteste med tanke på reisedistanse. Tenker å kanskje leie en hytte hvis det er mulig. Noen innspill på steder på vestlandet som har essensen av Norge? Ønsker gjerne tips om ferjer, pakkeløsninger eller anbefalinger fra andre som har gjort noe lignende. Regner med at det er snakk om 3-4 dager. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Prekestolen. Imponerer de fleste. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hardanger er glimrende, men april er litt tidlig (egentlig for hele landet) Mai passer bedre. Grønere og stor sjanse for å få med en del av fruktblomstringen. Preikestolen er glimrende, men tar en del tid fra Bergen. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Bergensbanen? har hørt den er flott. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Bergensbanen? har hørt den er flott. Er ikke sikker på at Bergensbanen er det helt rette. (En må ikke reise via Oslo for å komme til og fra dette landet). Men Flåmsbana bør være høyaktuell og etter det jeg har skjønt gir da Norway in a Nutshell en god totalopplevelse, med båttur og Stalheimskleiva i tillegg. Med litt planlegging kan en til og med få tid til smalahovemiddag hos Ivar Løne. Jeg regner selvfølgelig med at du vurderer Fløyen Ulrikken Gamle Bergen Bryggen Akvariet Nordnesparken med totemen Statsråd Lehmkuhl (om de går turer så tidlig) Troldhaugen Lysøen Lysekloster Håkonshallen Fantoft Stavkirke Cornelius Restaurant USF Verftet Dyvekes Vinkjeller Samt: Smalahove, Fenalår, Komler, Lutefisk, Grandiosa, Bacalao, Fiskaker, Fiskesuppe, Hansa, etc. Endret 10. januar 2010 av SamBell Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Anbefaler å sykle Rallarveien. Det er enkelt og inkluderer gode sykler. Man sykler ned til Flom og tar toget opp sa det er ikke for slitsomt heller, men det vil kunne imponere mange som bor i flatere land. Turene starter ikke før sneen er borte uti julil. http://www.rallarvegen.no/ Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 13. januar 2010 Del Skrevet 13. januar 2010 (endret) Bor du i Bergen er det jo mye fint i området. i bor lengre nord og Jeg og kona har tatt med venner fra Spania og Italia nedover nordvestlandet - Ålesund, med obligatorisk fergetur inn Geirangerfjorden, trollstigen, atlanterhavsveien, sunnmørsalpene. Stavkirker gjorde disse folka mo i knærne Uansett hvor klisjefyllt det er: Det virker. Tror jeg aldri har følt meg så Norsk eller vært så stolt av landet mitt når vi kjørte med Dovregubbens hall dundrende i stereoanlegget mens vi inn dalen opp mot trollstigen. Drar dere helt opp dit er det et must å plassere gjestene dine på Raumabanen - verdens vakreste togtur ellers stemmer jeg glatt i på prekestolen Endret 13. januar 2010 av Nelson09 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå