Soundchaser Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Jeg holder på å investere i et hi-fi anlegg for musikk. Mest gjennom PC og LP-spiller. Jeg har funnet fram 2 forsterkere og 2 høytalere jeg kanskje skal kjøpe, men har problemer med å velge hvilke. Har en aktiv Argon sub 12. Høytalere: Dali Lektor 1 Dali Concept 2 B&W DM 601 Har noen noen tanker eller meninger om disse? Eventuellt anbefaling av andre høytalere i samme prisklasse? Tror ikke jeg trenger så veldig dyp bass da jeg har en sub som godt tar seg av bunnen av lydbildet. Forsterkere: NaD C31BEE Denon PMA-710AE ROTEL RA-971 Samme spørsmål her. Hvilken forsterker passer best til et par små Dalihøytalere? Skal spille mest rock/metal og en del electronica. Endret 10. januar 2010 av Soundchaser Lenke til kommentar
ventura87 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Når det gjelder høyttalere, kan du jo ta en titt på Dali Menuet Royal som er på tilbud hos hifi-kjeden nå. Skal være meget gode høyttalere til den prisen. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 ja, får vurdere di og Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 La til et par alternativer. Jo mer jeg undersøker høytalere og forsterkere, jo vanskeligere blir det å velge:P Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg holder på å investere i et hi-fi anlegg for musikk. Mest gjennom PC og LP-spiller. Jeg har funnet fram 2 forsterkere og 2 høytalere jeg kanskje skal kjøpe, men har problemer med å velge hvilke. Har en aktiv Argon sub 12. Høytalere: Dali Lektor 1 Dali Concept 2 B&W DM 601 Har noen noen tanker eller meninger om disse? Eventuellt anbefaling av andre høytalere i samme prisklasse? Tror ikke jeg trenger så veldig dyp bass da jeg har en sub som godt tar seg av bunnen av lydbildet. Forsterkere: NaD C31BEE Denon PMA-710AE ROTEL RA-971 Samme spørsmål her. Hvilken forsterker passer best til et par små Dalihøytalere? Skal spille mest rock/metal og en del electronica. Alternativene du har listet er glimrende. Dali er generelt litt mer fyldige i lyden enn B&W som har en fantastisk mellomtone. NAD muligens noe fyldigere/varmere enne de to andre. Bra kvalitet i alle alternativer, smak og behag avgjør. Lytt på dem, lån evt. med hjem. Rommets akustikk betyr mer en du tror. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå