Gå til innhold

Forvirring rundt ZMA


Anbefalte innlegg

For dem som lurer er ZMA et kosttilskudd som inneholder Zink, MAgnesium og vitamin B6 som skal gi bedre søvn (mange opplever også drømmer), raskere restitusjon, 30% økning av testosteronproduksjon (som egentlig bare er å få nivåene opp igjen etter de er brutt ned av treningen) og dermed også økt muskelvekst.

 

Denne fra kost1 jeg har nå, den har relativt høye nivåer av de forskjellige ingrediensene i hver kapsel:

Vitamin B6 3.5mg

Magnesium 150mg

Sink 10mg

 

mens TN sitt (som er aktuelt mtp frakten) har følgende per kapsel:

Vitamin B6 1,3mg

Magnesium 57mg

Sink 4mg

 

De oppgir også samme dosering, 3 kapsler for menn. Synes det var rart at nivåene spriket så mye mellom de to. TN oppgir sitt per dosering, altså 3 kapsler, slik jeg har forstått det. Innholdet du ser over har jeg funnet ved å dele på tre. Har jeg misforstått noe her?

 

For å regne på pris blir det slik (jeg regner på nivåene av Magnesium)

 

Kost1 sin boks inneholder totalt 40500mg magnesium (270 kapsler) til prisen av 349,- per boks. Dette blir 0,0086kr per mg magnesium.

 

TN sin boks inneholder bare 90 kapsler, og gir totalt 15300mg magnesium, til prisen av 298kr per boks. Dette tilsvarer 0,019kr per mg.

 

For å få samme mengde magnesium som i 1 boks fra kost1 må man kjøpe 2,6 bokser fra TN og dette vil da tilsvare den nøyaktige prisen av 788kr (eller 896kr for tre bokser). Vi ser altså at TN sin ZMA er ca. dobbelt så dyr som Kost1 sin.

 

Hva tenker folk om dette? Bør TN skjerpe prisene?

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn er det på alt, proteinpulver og resnten TN selger.

De overpriser produktene sine så de kan gi faste kunder 25% rabatt.

Uansett hvor du handler burde man finne ett sted og handle bare der, bygge opp rabattene og kjøpe større pakker av alt.

For meg blir det 20-25% mindre å betale på de fleste stedene jeg har brukt/ bruker.

Jeg betaler ikke frakt heller så det blir ganske billig.

Endret av War
Lenke til kommentar

Og den der er jo allerede billig, i alle fall i forhold til TN sin. Hvordan får man 25% rabatt hos MyR?

 

Edit: Ellers har jo TN noen proteinpulver(e?) som ikke er så alt for dyre, f.eks. Pro-90 Basic er jo et godt pulver til en relativt konkurransedyktig pris. De har også en slags studentpakke som ikke er så ille.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Klipp Klipp

 

* Rabattkoder

 

Lojale og trofaste kunder skal belønnes! Derfor har vi et rabattsystem som gir ekstra prisavslag på våre allerede konkurransedyktige priser. Du må selv følge med hvor mye du har handlet for sånn at du kan få neste rabattrinn. Rabattkoden er personlig og knyttet til din brukerkonto, og kan ikke overdras til andre.

 

Når du har handlet for:

 

- 5000kr får du 5% rabatt

 

- 10.000kr får du 10% rabatt

 

- 20.000kr får du 15% rabatt

 

- 30.000kr får du 20% rabatt

 

Send en mail til [email protected] for å få tildelt din rabattkode.

Endret av War
Lenke til kommentar

Samme her, handlet for 20K ca uten å registrere meg da jeg ikke kom inn av en bug som jeg da trudde som bare var en email jeg ikke hadde aktivert en lenke i.

Shit happens.

 

Gå sammen 2-3-4-5-6-7-100? stykker og kjøp sammen.

Du får alt registrert på deg og dere slipper frakt som er gullroten du tilbyr dem.

 

Kjøpe de tre delene på apotek/vita/life er det mange som gjør.

Endret av War
Lenke til kommentar
Burde ikke bruke multivitamin så sunt som vi spiser.

Blir formye av masse.

Den er litt mer relativt enn som så. Jeg sier ikke at du burde ta multivitamin uansett, men jeg kan tenke meg at det er en del som kun spiser mye kvantitet-mat som kornprodukt (tomme kalorier imo), og lite frukt og grønt. Spiser du derimot flere lass med grønt til dagen er saken en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...