Balsature Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Emnetittelen sier det meste. Jeg lurer på om man skal søke om siviltjeneste før eller etter man har vært på sesjon del 2. Jeg skrev i sesjon del 1 (på internett) at jeg foretrakk siviltjeneste foran militær verneplikt. Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Siviltjeneste skjønner jeg ikke hvorfor du gidder Men uansett si i fra på sesjon del 2 at du ønsker siviltjeneste og så søker du senere en gang til. Slik søker du: 1. Skriv ut søknadsskjemaet (pdf) 2. Fyll ut opplysninger om deg selv 3. Send i vanlig post (adresse står på skjemaet) Når kan jeg søke? * Du kan tidligst søke på sesjon * Etter sesjon kan du søke når som helst, også etter oppmøte til militærtjeneste Husk at: * Du blir kontrollert mot politiets straffe- og bøteregister for merknader om vold * En eventuell innkalling til militærtjeneste opprettholdes inntil søknad om siviltjeneste blir innvilget * Du kan ikke søke om tilbakeføring til Forsvaret før du har fullført siviltjenesten Lenke til kommentar
Balsature Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Når kan jeg søke? * Du kan tidligst søke på sesjon * Etter sesjon kan du søke når som helst, også etter oppmøte til militærtjeneste Okey, så jeg må vente til sesjon del 2 med å sende inn søknaden til Siviltjenestekontoret? Lenke til kommentar
Pleya Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Si ifra til sesjonsoffiseren, så hjelper han deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå