Skogslik Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Eg er på jakt etter en kabel som er rca han i ene enden og så 4 rc hanner i andre. Altså 2 par rca i ene enden. Trenger dette til og koble både cd spiller og kassett spilleren i samme phono ingang på forsterkeren så slipper eg og bytte om på kabelen hele tiden. Er dette en vanlig kabel som selges de fleste plasser? Lenke til kommentar
Hank Annicke Noe Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvis jeg forstår deg riktig vil du kople utgangen fra to enheter sammen. Dette er ikke å anbefale, siden utgangene da vil påvirke hverandre, og de kan i verste fall ryke. Jeg anbefaler derfor å bruke switching her, og da er jo ikke kabler noe problem heller. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Ah ok. Så hva bør eg kjøpe for og få dette i orden? Lenke til kommentar
Hank Annicke Noe Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Vet ikke helt, men du skulle hatt en inngang til på forsterkeren din. Men dersom du kan, eller kjenner noen som kan lodde, kan en slik kabel lages. Det du da bør gjøre er å montere en motstand på f.eks 4,7kohm i serie med hver utgang og bruke dette som summeringsledd (en enkel mikser) før du sender signalene inn i forsterkeren. Hvis du ikke er kyndig på det området ville f.eks. en videregående skole med elektronikklinje kanskje være behjelplige Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Har flere inganger, men når eg putter i der blir lyden ganske så ubrukelig. Phono ingangen. Lenke til kommentar
Hank Annicke Noe Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det er fordi phonoinngangen har en såkalt RIAA-forsterker, som er tilpasset en platesiller. Denne har mye mer forsterking, noe som gjør at det sansynligvis skurrer. Jeg vet om mange som har bypasset RIAA-forsterkeren for å få en inngang ekstra. Men da må igjen kyndige folk inn i forsterkeren din. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Ja det skurrer noe så jævlig Var da veldig så vanskelig dette her skulle være og få til da, må vell nesten bare bytte om på kabelen da. Endret 9. januar 2010 av Skogslik Lenke til kommentar
Hank Annicke Noe Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Det er jo det enkleste. Hvor ofte bruker du kassett da? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Bruker endel. Så er jo litt stress og krype bak og bytte om. men men, skal vell gå greit. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Sånn: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=145102221 eller sånn: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134856533 Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Der var det noe ja! Takker, skal se litt på et der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå