sffsh Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg har noen spørsmål anngående yrkene Guide og Reiseleder. 1. Hva er forskjellen på Guide og Reiseleder? 2. Er Guide og Reiseleder en heljobb? Eller jobber man f.eks bare på sommeren? 3. Jeg elsker å reise og å oppleve nye ting. Men, jeg er en person som kan være litt innadvent for folk jeg ikke kjenner. Slik er det ikke med vennene mine, da er jeg vel den som prater mest. Jeg har jo skjønt at for å være Guide/Reiseleder må man være utadvent! Jeg kunne gjort alt i verden for å bli mer utadvent, og håper jeg blir mer sikker på meg selv desto eldre jeg blir... Mitt spørsmål er, må man være super utadvent for å være Guide/Reiseleder? Takk på forhånd :-) Lenke til kommentar
No14 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Sånn jeg har forstått det er guide noen som viser forskjellige attraksjoner på en bestemt rute eller tur og reiseleder er mer en kontaktperson og tilrettelegger for reisende på et reisemål. Det er nok en fordel å være litt utadvent. Men hvis det er noe du brenner for og kan mye om er det mye lettere å snakke med og foran mennesker du ikke skjenner så godt. Jeg har hatt det på samme måte tidligere, men jeg ble god i det jeg drev med på jobben, som ga selvtillitt og førte til at jeg reiste rundt og holdt kurs for andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå