Gå til innhold

[Løst]Spørsmål ang. trådløs harddisk!

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg opplevd at jeg har litt for lite harddiskplass og jeg har vurdert å skaffe meg en trådløs harddisk (en ordinær ekstern harddisk blir problematisk siden jeg bruker en bærbar pc), problemet er at her jeg bor er det ingen som selger slike, og jeg vil helst ikke kjøpe en på nettet med mindre jeg vet at den oppfyller de kravene jeg har.

Jeg lurer på om noen vet om en god trådløs harddisk som oppfyller disse kravene:

Må virke på Mac (pluss om den kan fungere på windows samtidig)

Må kunne passordbeskyttes

Må være stabil (jeg har allerede opplevd tre defekte harddisker (og tap av ca 600gb data))

Må være enkel å sette opp

Må være 1-2TB eller mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Det er første gang jeg har hørt om en trådløs harddisk(ikke stygt ment). Det jeg ville gått for her er enten en NAS løsning eller om routeren din støtter det, en USB disk som du kobler rett til den. De finnes i alle størrelser, lommeboken bestemmer.

Velger du en NAS disk kobler du den til en ledig nettverks kontakt på routeren.

NAS disker er mye dyrere enn en vanlig USB disk, men de har i tillegg mange funksjoner du ikke får med en USB disk, bla. media server, ftp, Bittorrent klient osv.

Jeg vet i farten ikke om noen disker som kryptering, men på en NAS disk kan du gi de enkelte brukerene forskjellige rettigheter. Det kan du også på de fleste routere som har mulighet for å koble til ekstern disk.

Håper dette ble forståelig.

Lenke til kommentar

Ren trådløs harddisk finnes ikke så vidt jeg vet. Du må da gå for løsninger som Time Capsule eller NAS med trådløst kort. Time Capsule virker både mot Mac og Windows.

Det kan også hende at routeren din (om du har) støtter USB disker, da er dette en mulighet. Har du router med LAN-porter finnes det i tillegg en mengde løsninger av ulik type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...