Gå til innhold

GTA3 vil komme til XBox innen kort tid, men ikke til Gamecub


Anbefalte innlegg

Firmaet Rockstar som står bak Grand Theft Auto spillene, som har fått mye streng kritikk på grunn av voldelig theme, sier at spillet så småning om vil bli lansert til XBox maskinen. Imidlertid sier dem at en GTA3 release for Gamecube ikke vil finne sted.

 

Egentlig er det ganske forståelig at dem konsentrerer seg om å lage spillet til XBox, i og med at spillet snart kommer til PC. Som de fleste vet er XBox veldig lik en PC, derfor er det enklere å programmere spillet til XBox. Samme inneholdet, Intel CPU, RAM og Nvidia grafikk brikke!

 

Vi gleder oss til GTA3!

 

Kilde: Rockstar Entertainment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så rart at et såpass voldelig spill som GTA3 ikke vil komme til Gamecube...

 

Det største markedet for Nintendo er (små)barn (Pokemon osv...) og Mario- og Link/Zelda-fanatikere, dvs ikke-vold spill i mer eller mindre grad. Alle spill lansert på Nintendo sine konsoller som har inneholdt blod og gørr, har grønn farge i stedet for rødt på blodet.

 

Nei, på konsollfronten bør ekte mannfolk holde seg til PS2 (og snart Xbox)..!

Lenke til kommentar

ja, nintendo er egentlig for barn, men nintendo er ikke barnslig. rare fortjener skikkelig ros for og ha laget conker's: bad fur day til nintendo64, makan til sykere, voldelige og morsomme (men og vanskelige) spill skal man se langt etter. har conker, det er et must til alle som ikke har det.

det mest voldelige var kanskje saving private ryan delen da man invaderte en fiendlig øy og du er eneste overlevende, blodbad kalte jeg det...

har spilt mange spill til nintendo, ps2,1 osv. egentlig angrer jeg på at jeg har nintendo, det er så utrolig få gode spill til det, vil heller ha ps2. men conker bad fur day er glatt det beste konsollspillet jeg noengang har spilt.

Lenke til kommentar

Det er nokså urettferdig å fremdeles påstå at Nintendo kun lager "barne" spill. De har tross alt sikret seg rettighetene til samtlige resident evil spill. De har også gitt ut flere presse meldinger hvor de sier at spillene til Gamecube skal dekke alle aldersdemografer.

 

Sjekk ut bildene til omgjøringen av det originale resident evil, som er garantert en 18-års grense. Jeg nevner også bloodrayne, Turok, Duke Nukem og Perfect Dark som er voksne. Det er mange fler.

 

Å påstå at Gamecube er for unger viser kun hvor lite du vet om Gamecube og spillene. Det viser også at du sannsynligvis ikke har lest kritikker av spill til alle konsollene. Prøv å research litt mer før du kommer med slike utsagn.

 

Hvis du er for "voksen" til å nyte Zelda eller Mario spillene, er det tross alt ditt tap. Det viste seg også at det var klart flest menn i 18-28 års alderen som kjøpte Gamecube under lanseringen i USA.

 

Og når den vil lanseres til halvparten av prisen til Xbox i Europa, er det ikke så mye å klage over.

Lenke til kommentar

var ikke glad når jeg fikk mario64 eller zelda ocarina of time, men dette var faktisk gode spill.

conker bad fur day er en heftig spillopplevelse, et spill som aldri går i glemmeboken og jeg kommer til og runne om og omigjen. kan nevne parodier på terminator2, haisommer, godzilla, matrix, mario64, alien, sabin private ryan, house of the dead osv.

spillet er så sinnsykt omfattende og utrolig bra - selv om starten er litt kjedelig og det er litt vanskelig noen ganger så er dette det beste spillet til n64 sålangt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt NES, SNES og N64, så jeg vet hva jeg snakker om, Roamer..! Jeg spilte GoldenEye 64 MASSE mens jeg var i militæret (multiplayer var konge, nå bare overgått av TimeSplitters), og jeg har kommet gjennom alle Final Fantasy-spillene som kom for NES/SNES. Street Fighter 2 og Mario Kart var nok de spillene jeg har spilt mest av da SNES var i sin storhetstid. Kunne godt tenkt meg en GB Advance, hvis det ikke hadde vært for den elendige skjermen.

 

Ikke det at jeg hater alt av Nintendo, men jeg misliker den markedstrategien Nintendo-pampene har valgt for framtidige spill, jeg føler at Nintendo distanserer seg fra den opprinnelige fangruppen med å for det meste lage barnespill. Det er selvfølgelig positivt at Gamecube skal komme med skikkelig bra spill, men personlig har jeg mistet troen på Nintendo. Jeg har rett til å mene det jeg mener, og vil selvfølgelig ikke kritisere andres mening ang Nintendo.

 

I det landsdekkende elektrosenteret jeg jobber har vi BARE valgt å ta inn Xbox siden ledelsen mener at Gamecube oppnår større markedsandel i leketøysbutikkene, for å si det på den måten.

 

Selv holder jeg meg til PC, men på konsollfronten så langt er jeg blitt mest imponert av PS2 og Xbox. Dette kan INGEN ta ifra meg!

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-01-28 15:50 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: EviLEddiE på 2002-01-28 15:51 ]

Lenke til kommentar

Hva du føler om Xbox og Gamecube personlig er ganske uinteressant. Hovedpoenget mitt er at Nintendo har forandret litt syn på ting i forhold til Gamecube. De sier selv at de skal dekke alle aldersgrupper hva spill angår og jeg ser liten grunn til å fordømme Gamecube som en konsoll for barn.

 

Jeg skal til dels være enig at det var litt i overkant mange spill myntet på barn som ble utgitt til nintendo 64, og vi vet hvor lite tredje parti(?) støtte de hadde på grunn av kassett formatet. I tillegg var maskinen vanskelig å programmere for.

 

Dette har nå Nintendo adressert med Gamecube, maskinen skal visstnok være særdeles enkel å programmere for og mini-dvd formatet er billig å produsere. Maskinen er som kjent hyllet som den enkleste av de tre store å programmere for.

 

Jeg har kanskje nevnt det, men Nintendo har løsnet litt på de strenge reglene de pleide å ha angående voldelig innhold i spillene som blir utgitt for konsollen. Hva slags mening du har gjort deg angående Xbox og gamecube, Evil Eddie, er muligens basert på n64's noe manglende utvalg av voldelige spill, eller spill med blod.

 

Jeg nevnte det over men, det å ha sikret seg hele Resident Evil serien er vel et signal fra Nintendo's side. Uansett hvordan du vrir og vender på det, er ikke Nintendo fast bestemt på å utgi spill kun for barn, men heller for alle aldersgrupper. Hva store elektronikk kjeder bestemmer seg for å gjøre angående Gamecube, er kanskje også basert på fordommer fra n64?

 

Tror du på Microsoft, greit nok. Men, det å ikke gi Gamecube en sjanse fordi du tror maskinen er myntet på barn, er vel litt ignorant. Rent hardware messig stiller PS2, GC og Xbox såpass likt at den vanlige bruker ikke vil merke særlig forskjell. Da er det spillene det kommer an på. Og det er vel ingen som tviler på Nintendo's evne til å produsere kvalitets spill? I tillegg har Nintendo fått med seg mange flere utviklere nå enn sist.

 

Og når prisene ligger som de ligger i Europa er det vel PS2 som kanskje er det beste valget i 2002, i forhold til utvalget av gode spill ihvertfall. Og gamecube vil lanseres til halvparten av prisen til xbox, og rundt 50 spill vil være tilgjengelig for Gamecube til sommeren. Inkludert Resident Evil. Valget er ditt, selvsagt, men ikke ta noen forhastede valg på grunn av reklamekampanjer eller fordommer mot Nintendo.

 

Spesielt når du tenker på at det eneste virkelig gode spillet som ble lansert med Xbox, Halo, også kommer til PC, med flere forbedringer. GTA3 kommer også til PC, multiplayer inkludert, så vidt jeg vet ihvertfall. Dead or Alive 3 er visstnok urovekkende likt DOA2, med unntak av bedre grafikk.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Greit, jeg innrømmer at mesteparten av mine meninger om Gamecube er basert på tidligere erfaringer med Nintendo sine produkter (Men så er jo ikke Gamecube lansert enda!). Jeg tar gjerne imot kritikken mot meg, man lærer jo alltid noe så lenge man lever!

 

En stor del av mine meninger om konsoller baserer seg på design og teknisk finesse - jeg er en person opptatt av tekniske detaljer. Jeg foretrekker en konsoll som jeg kan både spille på og se DVD på (PS2, Xbox) framfor en ren spillemaskin (Gamecube).

 

Jeg aksepterer mer enn gjerne ditt syn på at du har meget stor tro på Nintendo, Roamer. La oss ikke gjøre dette til en personkonflikt.

 

Gamecube kommer helt sikkert til å oppnå et bra salg i Norge, blant annet pga. lav pris. Men Nintendo skal uansett jobbe hardt for endre inntrykket mange andre som meg har av Nintendo og spillene deres...

Lenke til kommentar

Vil nå påstå at X-box er et lite hakk foran de to andre på det tekniske. X-box er også et år yngre når en ser på når de startet utvikling på X-box, så den har nyere teknologi.

 

Det viktigste er uansett spillene. En får vente og se. Er ikke lenge til X-box blir lansert offisielt i Norge! Jeg har også spillt DOA3 og Halo i mange timer, og det er det råeste grafikken jeg har sett, i tillegg var spillene veldig bra. Kunne tenkt meg å prøvd den Japanske spillkontrolleren, mange sier den skal være litt mer behagelig. Gleder meg til å prøve Rouge2 på GameCube også, og Soul Calibur 2. Ellers er det ikke så mye som interesserer meg, hehe.. Skal bli gøy å se GTA3 på en så kraftig maskin som Xbox..

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at jeg synes at det er kjipt å tenke på at man må betale opptil 500 ekstra for en fjernkontroll og et DVD kort for å spille av DVD'er på Xbox, i tillegg til de kostnader som DVD-spilleren i boksen medfører.

 

Vet ikke helt hvordan det er med Xbox, men med PS2 er det visstnok mye pes å få en del filmer til å spille av ordentlig. Har hørt at det er på grunn av at selve spilleren ikke er av de beste, pluss at man må oppgradere driverne.

 

Det er selvsagt et kjekt tilskudd til spillemaskinen på mange måter, men tross alt er det vel best å ha en god dvd spiller og en bra konsoll separat.

 

Angående mine følelser med Xbox'en, Evil eddie, er de vel preget litt av mine tidligere opplevelser med Microsoft. Dvs at jeg misliker deres måte å gjøre forretninger på, etikken bak det hele. I tillegg til at jeg har hatt en del problemer med Windows og andre MS produkter.

 

Er også til dels skuffet over spillene som har kommet ut så langt. Halo's multiplayer, DOA3's mangel på nytenkning fra tidligere inkarnasjoner og Munch's "repetitive gameplay". Det med munch er vel basert på omtaler av spill, da jeg ikke har spilt det selv. I tillegg til at Halo kommer til PC, foretrekker FPS til pc i alt utenom multiplayer. Og prisen, selvsagt.

 

Angående det at Xbox har et lite teknisk forsprang på Nintendo stemmer nok det. I følge en artikkel på en eller annen side, husker ikke hvilken, var forholdet noe sånt som: PS2 - 75%, GC - 100%, Xbox 125%. Men uansett er de såpass likt stilt at forskjellen ikke vil merkes av den gjennomsnittlige konsoll eieren.

 

Så om noen har fordommer mot Nintendo, så har vel jeg fordommer mot Microsoft. Dels på grunn av utsagn som dette, i et utdrag av en artikkel gitt ut før Xbox lanseringen.

 

"Stung by the public-relations fallout from antitrust investigations of its business practices, Microsoft has been planning a massive media campaign designed to influence state investigators by creating the appearance of a groundswell of public support for the company.

 

The elaborate plan, outlined in confidential documents obtained by the Los Angeles Times, hinges on a number of unusual - and some say unethical - tactics, including the planting of articles, letters to the editor and opinion pieces to be commissioned by Microsoft's top media handlers but presented by local firms as spontaneous testimonials."

 

Beklager at postene mine blir så lange, vet ikke hvor jeg får det fra.

_________________

"You can go a long way with a smile.

You can go a lot further with a smile and a gun."

- Al Capone

 

pawangbanner.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: Roamer på 2002-01-30 00:21 ]

Lenke til kommentar

Har store fordommer mot MS jeg også, men ble overrasket over at de har klart å mekke sammen noe så bra som Xbox. Neste stopp er å teste GameCube, liker ikke Nintendo fra før av, kanskje det vil forandre seg? Stoler ikke på hva fanboys sier, må teste selv, hehe..

Lenke til kommentar

Er enig med Mulch at man må teste produktet selv for å kunne opparbeide seg en skikkelig mening, uten innflytelse av fordommer og tørre fakta.

 

Klarer Nintendo å kapre nok spillprodusenter til å lage bra spill for Gamecube (de har jo allerede et godt grunnlag pga. den lave prisen), samtidig at de får til markedsføringen sin skikkelig, så har de noe skikkelig stort på gang...

Det er bare synd at den lanseres i Norge over en halvannen måned etter Xbox!

 

Hvis ikke, blir nok Nintendo dessverre nok en gang assosiert med småbarnsfamilier og spesielt interesserte. Gamecube er muligens Nintendo sin siste store sjanse til å overbevise i konsollmarkedet, så tilspisset dette markedet er blitt nå.

 

Kan noen forresten gi et svar på om det vil komme et slåssespill til Gamecube, ala TTT/Tekken4 for PS2 og DOA3 for Xbox?

 

En liten kommentar til et av Roamer sine tidligere innlegg: Du sier at det var flest menn i 18-28 årsalderen som kjøpte Gamecube. Det hører jo også med til historien at disse personene hadde vokst opp i Nintendo sin storhetsperiode (slutten av 80-tallet - begynnelsen av 90-tallet) sammen med Mario, Luigi, Link, Zelda og de andre Nintendo-heltene. Ikke rart at de fremdeles holdt med Nintendo!

 

Til slutt: Alle ATI-interesserte (som meg) holder jo egentlig indirekte for Gamecube, da denne har en GPU produsert av ArtX, som igjen er eid av ATI.

Lenke til kommentar

Er ikke Soul Calibur-serien basert på folk som går rundt med våpen som sverd, kniv, kølle o.l. ala Toshinden?

 

Av en eller annen grunn liker jeg bedre slåssespill uten våpen, der man får en kanskje litt mer realistisk spilleopplevelse...

 

Men uansett, det er Namco som har laget SC2 (de lager jo som kjent også Tekken-serien), så det bør bli skikkelig bra!

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...