Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei! Noen som har noe erfaring med overklokking på Q9550? Kjører min stabilt på 3.8ghz nå, men vil toppe den til 4. Noen som kanskje kan peke meg i riktig reting? Og om noen kan forklare litt nermere på noen av instillingene i bios som feks. CPU clock Skew, NB Clock skew, Cpu GTL reference :)

 

På forhånd takk! :)

 

Specs:

Asus P5Q SE2

Intel Core 2 Duo Q9550 / CoolerMaster V8 Heatsink

Kingston HyperX PC8500 1066mhz 4gb

XFX GeForce GTX260

Nexus 650W Psu

Endret av joakimdizzle
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har ingen forslag derimot blir jeg veldig takknemlig om du forteller meg hvordan du fikk den stabil på 3.8 for systemet tilter helt selv på 3.5. Ikke hjelper det at 5970 har tiltet helt igjen på freze på 2d i desktop heller, sitter nå på stue pcen.

 

tenkte jeg skulle få litt mer ut av systemet mitt så gikk fra Q6600 som jeg kjørte stabilt på 3.51.

 

Så temp på cpu, settings, volt du bruker etc?. Har prøvd meg frem en hel del men systemet er ustabilt som f.. på standard klock ligger cpu på 39 idle (synes det var mye så har prøvd å legge på goop på nytt, stilt på vifter etc men samme temp).

 

 

Har selvsagt googlet en del men ikke funnet noe som her hjulpet meg nevnverdig videre.

 

Q9550-Noctua

GA-X48-DS4

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hei! Noen som har noe erfaring med overklokking på Q9550? Kjører min stabilt på 3.8ghz nå, men vil toppe den til 4. Noen som kanskje kan peke meg i riktig reting? Og om noen kan forklare litt nermere på noen av instillingene i bios som feks. CPU clock Skew, NB Clock skew, Cpu GTL reference :)

 

På forhånd takk! :)

 

Specs:

Asus P5Q SE2

Intel Core 2 Duo Q9550 / CoolerMaster V8 Heatsink

Kingston HyperX PC8500 1066mhz 4gb

XFX GeForce GTX260

Nexus 650W Psu

 

Jeg har nettop anskaffet meg de ASUS P5Q SE2 og Q9550 selv, men sliter med å få klokket den og holde den stabil samtidig. Jeg kjører med OCZ Gold DDR2-6400-minne, 8GB.

 

sliter bl.a med svært høy vdroop.

 

Kunne du postet bilde av BIOS-settingsene dine muligens?

Lenke til kommentar

Har fått det stabilt på 3.9 nå.

 

Jeg har lav cpu volt 1.29 men satt opp FSB ganske mye 0,300 (her er det sikkert forkjell fra hovedkort til hovedkort, men regner med dette tallet står for hva som blir lagt til). Så fort jeg rører på fsb blir det ustabilt, så på mitt HK var det denne justeringen som gjordet susen.

 

Kan se på resten av oppsettet når jeg kommer hjem fra jobben.

Lenke til kommentar
Har fått det stabilt på 3.9 nå.

 

Jeg har lav cpu volt 1.29 men satt opp FSB ganske mye 0,300 (her er det sikkert forkjell fra hovedkort til hovedkort, men regner med dette tallet står for hva som blir lagt til). Så fort jeg rører på fsb blir det ustabilt, så på mitt HK var det denne justeringen som gjordet susen.

 

Kan se på resten av oppsettet når jeg kommer hjem fra jobben.

 

 

kjøler du med luft eller vann?

 

Jeg mistenker jeg hadde problemer med klokking grunnet en sliten strømforsyning.

Den valgte nemlig å ta kvelden for godt her igår. Noe jeg synes er litt skuffende etter bare 18 mnd i drift(dog har den stått på nesten 24/7, så det er vel gjerne slik som skjer).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har fått det stabilt på 3.9 nå.

 

Jeg har lav cpu volt 1.29 men satt opp FSB ganske mye 0,300 (her er det sikkert forkjell fra hovedkort til hovedkort, men regner med dette tallet står for hva som blir lagt til). Så fort jeg rører på fsb blir det ustabilt, så på mitt HK var det denne justeringen som gjordet susen.

 

 

Kjører min på 3950MHZ nå :) Kjøpte meg Asus Maximus II Formula.. Gjorde susen :) Men hvilken frekvens kjører du ramen på nå? tipper 900+/-?

Lenke til kommentar

har hatt min dønn stabi 3,8ghzl i 6mnd på et p5q3(ddr3),eneste jeg har gjort er og sette opp cpuv i bios til 1,32 og ram fra 1,65 til 1,70 og fsb til450,så det er idealklokk for min del.skal jeg opp på 4ghz så må nesten alt av volt økes og med en varmeutvikling som ikke rettferdig gjør 200mhz ei heller ytelsen dette gir.

Endret av jallanissen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...