Tord93 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hei, jeg fikk nytt grafikkort i går, og skulle ta en opprenskning i alt støvet (med støvsuger, vet ikke helt hvor smart det var) som var i pcen. Når jeg var ferdig med det, å gledet meg til å prøve det ut, så ville ikke maskinen starte opp. Først så trodde jeg det var PSUen som hadde gått til helvete, så da prøvde jeg en annen som er litt kraftigere. Fortsatt ingenting skjedde, så da byttet jeg ut det nye grafikkortet med det jeg hadde før uten noen som helst virkning da heller. Jeg hadde et litt eldre hovedkort med prosessor og ram, så da prøvde jeg ut det med både det nye og gamle GPUet, og det fungerte som bare det. Så ringte jeg broren min som vet litt mer enn meg. Han sa jeg skulle holde startknappen inne i 30 sekunder for å "tømme" transistorene på hket, uten at det fungerte noe særlig bedre. Forresten når strømmen står i så lyser lysene på hket som normalt. Når jeg trykker inn startknappen så går alt på i under et halvt sekund før alt skrur seg av igjen. Jeg har en liten mistanke om at jeg kan ha kortsluttet hovedkortet mitt, men er litt usikker. Noen som vet? Også et offtopic spørsmål. Vil en AMD AthlonX2 6000+ klare et ATI 5870 kort uten så altfor mye problemer? Er jo det jeg må bruke da siden hovedkortet ikke funker. Takk for svar edit: ble litt rot i dette, men håper dere skjønner Endret 9. januar 2010 av Tord93 Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Er du sikker på at all spenningstilførsel er koblet til (strømkabler)? Og wtf.."tømme" transistorer?....sist jeg sjekka så er ikke de fylt opp med noe bortsett fra silisium eller noe. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Tømme de for "statisk" elektrisitet tror jeg , jeg skjønte det ikke helt selv, er jo som sagt ikke jeg som sa det. Alt av kabler var koblet til, dobbelt sjekket alt to ganger. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Andre ting du bør prøve : Resette Cmos / Bios. Sjekk manual på hovedkortet. Sjekk at alt er montert riktig. Alle strømkablene på plass? Sjekk de to kontaktene til hovedkortet. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Har prøvd å resette CMOS/BIOS, og som sagt dobbeltsjekket alt to ganger om ledninger og komponenter sitter ordentlig. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 HAr du sjekket at cpu sitter på plass? Du kan jo ha kommet borti kjøleren slik at den har kommet litt ut fra socket. Lenke til kommentar
Tord93 Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Ahahaha :!: , nå ble jeg bare jævlig nærvøs! Jeg tok ut hovedkortet og plasserte det på et par gummiknotter som fulgte med hket, sånn for og starte det en gang til før jeg evnt. hadde byttet det ut med et eldre jeg har, der startet det gitt , både med det nye og gamle grafikkortet. Må ha vært avstandsstykkene hovedkortet har kommet borti, jeg var "litt" røff med behandlingen for og få på plass det nye GPUen i starten, så noe må ha flyttet på seg. Da var det løst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå