Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"No Signal" på monitor. CPU eller HK feil?

Anbefalte innlegg

Yo.

Nettopp kjøpt nytt HK, CPU, PSU og RAM. PCn starter helt fint. Alt høres/ser bra ut innvendig. Men det kommer ikke noe signal på skjermen. Har prøvd to skjermer og to grafikkort. Så vi kan utelukke dem. Har også prøvd å boote uten HDD og DVD-rom. Fortsatt samme greia... Har også tatt ut CMOS og satt den inn igjen.

Her er HK og CPU

ASUS M4A79T Deluxe

AMD Phenom II 4X 965 Black Edition

Noen som vet noe jeg ikke vet? Har en siste ting jeg skal gjøre, og det er å teste CPUen på et annet HK... Er bare det at jeg vil se om noen vet om noe annet først.. Har brukt så mange timer på PC-helvete den siste uken.

Endret av NinjaPiraten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da sliter du ;)

Forøvrig talentløst av nettbutikker å selge komponenter som ikke er kompatible rett-ut-av-esken. Det krever riktignok en del å holde seg oppdatert på revisjoner og bios etc. men de kunne i det minste vist "common knowledge" dvs. kjennsgjerningen om at hovekortene de har på lager ofte har altfor gamle bioser til å matche ny-lanserte prosessorer.

I stedet dytter de ansvaret og evt. problemer over på kunden.

Lenke til kommentar

Vel.. Har testa CPUn på et annet hovedkort nå... Still no signal... Men så kan jeg jo være så uheldig at det samme problemet med det du skrev at noen hovedkort kan ha problemer med å boote med den CPUn... Så jeg er vel kommet like langt.. Er fortsatt like usikker på om det er hovedkortet eller CPUn det er noe med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...