NinjaPiraten Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Yo. Nettopp kjøpt nytt HK, CPU, PSU og RAM. PCn starter helt fint. Alt høres/ser bra ut innvendig. Men det kommer ikke noe signal på skjermen. Har prøvd to skjermer og to grafikkort. Så vi kan utelukke dem. Har også prøvd å boote uten HDD og DVD-rom. Fortsatt samme greia... Har også tatt ut CMOS og satt den inn igjen. Her er HK og CPU ASUS M4A79T Deluxe AMD Phenom II 4X 965 Black Edition Noen som vet noe jeg ikke vet? Har en siste ting jeg skal gjøre, og det er å teste CPUen på et annet HK... Er bare det at jeg vil se om noen vet om noe annet først.. Har brukt så mange timer på PC-helvete den siste uken. Endret 9. januar 2010 av NinjaPiraten Lenke til kommentar
TMB Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Sikker på at du har koblet alt av spenningstilførsel til HK? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Her er HK og CPUASUS M4A79 Deluxe AMD Phenom II 4X 965 Black Edition Mener å ha hørt enkelte hovedkort kan ha problem å boote med PII 965 med nye steppingen C3 (HDZ965FBGMBOX) Synes det høres merkelig ut siden C3 er bygd på samme 45 nm SOI teknikk som andre PII, men så sier noen i allefall. Hvis dette er årsaken, må du ha en annen "eldre" prosessor og flashe BIOS med først. Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Argh.. Har bare en 2 andre AM2 prosessorer. Og de vil jo ikke passe i en AM3 socket. Hmm. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Hvis du har oppgitt korrekt hovedkort lengre opp her, så er (M4A79 Deluxe) socket AM2+ Mulig du da finner en av de du har på cpu-support liste Her er forøvrig en tråd hvor de diskuterer samme problemet med C3 stepping og for gammel Bios Asus forum Endret 9. januar 2010 av Mekkus Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Oi. Det var visst ikke samme Jeg har M4A79T. Var en T på slutten. Har oppdatert første post med link til den riktige. Som bare er AM3. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Vel, da sliter du Forøvrig talentløst av nettbutikker å selge komponenter som ikke er kompatible rett-ut-av-esken. Det krever riktignok en del å holde seg oppdatert på revisjoner og bios etc. men de kunne i det minste vist "common knowledge" dvs. kjennsgjerningen om at hovekortene de har på lager ofte har altfor gamle bioser til å matche ny-lanserte prosessorer. I stedet dytter de ansvaret og evt. problemer over på kunden. Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Vel jeg får teste CPUn på et annet hovedkort da. Så er jeg i alle fall 100% sikker at det ikke er den som er fucked. Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Vel.. Har testa CPUn på et annet hovedkort nå... Still no signal... Men så kan jeg jo være så uheldig at det samme problemet med det du skrev at noen hovedkort kan ha problemer med å boote med den CPUn... Så jeg er vel kommet like langt.. Er fortsatt like usikker på om det er hovedkortet eller CPUn det er noe med... Lenke til kommentar
NinjaPiraten Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 (endret) Jeg får sende inn hk og cpu da.. Endret 10. januar 2010 av NinjaPiraten Lenke til kommentar
zhanzet Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 ser du om det er noen kondensatorer som er "poppet" (buler ut på toppen) på hk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå