Gå til innhold

Samsung UE46B6050, hvor mye etterslep skal denne ha?

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg kjøpte en Samsung UE46B6050 nå i januarsalget til Lefdal. 12000kr

Kjempe pen tv. Har eid den 1 ukes tid.

Jeg syns der er mye etterslep. Spesielt i raske filmer med raske bevegelser og mye kamerabytte. Følte meg nesten litt sjøsyk etter å sett filmen "Fast and Furius" på bluray.

Fikk TVen med siste firmware. Så der er ingen oppdatering for og bli kvitt dette.

Kan si at jeg kun har hatt erfaring med bilderør-tv hvor dette ikke er et problem. Har forstått at man må godta litt etterslep på LCD. Men hvor mye? 

Plasma er jeg skeptisk til. har ikke lyst på innbrenning. Bruker TV til data, ps3, film, tv, xbox360.

Har dere andre med samme skjermen mye etterslep?

Vurderer og levere den tilbake. Bytte til en annen tv. Eller i en ny av samme hvis det ikke skal være etterslep. 

Har dere en annen TV og annbefale, eller burde jeg bytte mot samme? 

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager om jeg hopper inn i tråden uannonsert. Jeg har ikke den skjermen selv, men har lest en liten håndfull tester av skjermen. Alle testene sier at bildekvalitet er av meget god kvalitet, med blandt annet svært lite etterslep og gode farger.

Du kan gå inn i menyen å se om 100 Hz Motion Plus er aktivert.

Lenke til kommentar

Hva mener du med etterslep?

Er at objektene henger igjen eller er det at bilde blir "blurry" når ting beveger seg?

Dette er uansett noe de fleste lcd skjermer har i større eller mindre grad. Noen blir plaget av det og andre ikke.

Selv valgte jeg plasma over lcd nettopp på grunn av disse problemene.

En plasma ligger mye nærmere bildet du har på ditt gamle billedrør. Innbrenning er et problem som nærmest ikke eksisterer lenger. Hvis du velger eksempelvis en Panasonic G10 eller G10 så får du en ekstremt bra tv som også egner seg svært godt til spill.

Når det gjelder din egen tv så kan du som nevnt gå inn å justere 100hz. Hvis du setter den til egendefinert og justerer begge metrene ned mot 3 - 4 så skal noe av problemet ditt løse seg.

Endret av LORD G10
Lenke til kommentar

Skal prøve og justere 100Hz ned mot 3-4. Sette på samme film og se hva som skjer.

Jeg blir sikkert ikke kvitt problemet med og bytte til ny av samme.

Panasonic TX-P50G10E, Er de denne som "LORD G10" mener skal være bra?

Jeg spiller skjelden mere enn 1-2-3 timer de få gangene jeg spiller. Skulle man få litt innbrenning, så er det vel kanskje nokk å slå den på vasking over natta. Man har kanskje godt av noen minutter pause fra konsollen og.

Er der skjermbeskytter på plasmaskjermene, som på PC?

Hmmm, han har oppkalt nicket etter Tven :p

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Skru AV 100Hz når du ser på film. Den har ingenting der å gjøre. Sett tven gjerne i kinomodus :). Sjøsykeffekten har jeg hatt flere kunder innom på samsungs 100hz-tv før, løsningen har alltid vært å skru av denne.

100Hz setter du på igjen når du skal se sport og fotball osv.

PS: Du har ikke 30 dagers returrett eller angrerett hos lefdal, så slett ikke sikkert de lar deg bytte inn tven.

Lenke til kommentar
Skru AV 100Hz når du ser på film. Den har ingenting der å gjøre. Sett tven gjerne i kinomodus :) . Sjøsykeffekten har jeg hatt flere kunder innom på samsungs 100hz-tv før, løsningen har alltid vært å skru av denne.

100Hz setter du på igjen når du skal se sport og fotball osv.

PS: Du har ikke 30 dagers returrett eller angrerett hos lefdal, så slett ikke sikkert de lar deg bytte inn tven.

Ser at der er delte meninger med lefdal og returrett.

Noen sier at man får bytte innen 30dager, noen sier at man får pengene igjenn innen 30 dager som hos elkjøp. Leste nettopp på dinside.no 30dager og pengene tilbake. (hvis det ikke bare gjalt julehandel) Kilde

Endret av Lakshore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...