Gå til innhold

Steam: Spill på flere Pc'er.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en Steam-account, og noen spill instalert på min stasjonære maskin.

Fant ut hær om dagen at jeg skulle instalere steam på laptoppen min og laste ned et av spillene mine på den. Men på laptoppen fungerer ikke dette spillet.

 

 

Men så kom jeg til å tenke. Godtar Steam at man instalerer spillet sitt på to maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, rart.

For jeg gjorde en annen test. Kjøpte et spill og lastet det ned på laptoppen, og det fungerer fint der.

Så lastet jeg det ned på stasjonæren min. Og det fungerer ikke dær.

 

Så tilfellet mitt slår ut begge veier. Og aner ikke hvordan jeg skal løse problemet.

 

Eneste forskjellen på maskinene er litt specs. og vista/Win7

 

Kan jo nevne det ene tilfellet:

Lastet ned GTA-IV på laptoppen, som har dårligst specs. Der fungerte spillet.

Men på stasjonær-maskinen fungerer det derimot ikke. Starter spillet - Rockstar Games kommer opp - trykker "Spill" - ingenting skjer.

Lenke til kommentar

Steam tillater deg å installere samme spill på flere PC'er, bare at du har mulighet til å spille på en av dem om gangen. Selv har jeg spilt flere av egne spill på stasjonær, og spilt dem så opp igjen på den nye bærbare uten problemer.

 

Det største problemet er trolig OS forskjellen, muligens knyttet opp til launch gjennom Steam. Anbefaler at du sjekker steam forumet til de spillene det gjelder og se om du finner flere som kan ha samme problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men ok. Da skal jo dette fungere.

 

Noen som har noen tips om hva som kan være grunnen til at jeg ikke får startet GTA IV på Stasjonærmaskina mi?

Jeg kommer ikke frem til noe logiskt på hjelpesidene deres.

Har tilogmed prøvd å laste det ned på nytt fra Steam, ingen endring.

 

OS: Win7

Specs: Bra nok i massevis.

 

Rockstargames fulgte jo med spillet.

GFWL lastet jeg ned fra microsoft sine sider, så det skal være i orden.

 

Trykker "spill" på steam - Rockstargames kommer opp, trykker "spill" - Rockstargames lukkes, nå skal liksom spillet starte. Men ingenting skjer.

På oppgavebehandlingen står det ingenting om at GTAIV går. Bare GFWL, RGSC og Steam som går der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...