Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er selvforsvarspray lovlig?

birgi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du på alt du leser på Internett?

Siden du studerer jus kan du vel bekrefte teorien min om at norske nettsteder ikke bare kan drive med falsk reklame? Vi snakker her om .no domene, som med andre ord har et Norsk firma bak seg.

(Les: villende reklame)

Lenke til kommentar

Nei, en norsk bedrift kan ikke bedrive villedende markedsføring (enten det er ved å gi feil opplysninger eller å utelate opplysninger), heller ikke praksis som på en urimelig måte påvirker forbrukere til å gjøre noe de ellers ikke ville ha gjort, jfr markedsføringsloven §§ 7, 8, og 6, henholdsvis.

Men vi vet også at norske bilførere ikke har lov til å kjøre for fort. Det betyr ikke at det ikke skjer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du på alt du leser på Internett? I så tilfelle har jeg mengder med MALE 3NH4NC3M3NT P1LLS, CHEAP CANADIAN DRUGS, og en bro over Svinesund å selge...

Hahaha. Og jeg kan formidle kontakt med en svært så gavmild nigeriansk prins.

Hvis man lurer på om en gitt selvforsvarsspray er lovlig eller ikke, er det enkleste og beste å ringe politikammeret.

HValder: Gaidaros er jusstudent (eller kanskje jurist?). Dvs. at han kan jus.

Jeg skal likevel være enig i at en spray som kun har en irriterende effekt, neppe kan anses som "særlig farlig" (men argumentasjonen din er det vi kan kalle frirettslig - bl.a. blander du inn bevisrelaterte synspunkter).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...