Gå til innhold

[Løst]En god kontorpakke til Ubuntu for bruk i studiehverdagen.

Anbefalte innlegg

Jeg studerer nå for tiden og har sett at mange benytter en bærbar pc for å notere på forelesningene som legges ut. Disse kan være i PDF eller PPP format.

Jeg installerte Ubuntu 9.10 på min bærbare for å få bedre utnyttelse av batteriet og maskinen økte sin battertid med nesten 2 timer :)

Problemet er at alle dokumentene jeg skal åpne åpnes med Open Office Presenter eller noe i den duren. I det programmet har jeg da ikke mulighet å legge til kommentarer og lignende til presentasjonen slik som alle Mac-brukerne kan, noe som jeg syntes er en veldig lettvint og funksjonell løsning som forenkler studiehverdagen betraktelig.

Er det noen som vet om et bra program som støtter denne herlige finessen der du kan notere dine egne notater til presentasjoner i PDF? Eller er jeg nødt til å konvertere til Mac? Hadde alle forelesningen vært i PPP uten skrivebeskyttelse hadde det ikke vært noe problem, men det er hovedsakelig PDF som er hovedproblemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To programmer jeg kjenner til som kan notere i en PDF fil:

Xournal - et GTK+/Gnome program jeg har brukt selv til akkurat det du er ute etter. Syns det fungerte bra.

og

Jarnal - et Javaprogram som var inspirasjonen til Xournal. Jeg syns det var tregt, så gikk for Xournal.

Det er også andre notatprogrammer, men jeg har kun kommer over disse to som har mulighet til å notere i en PDF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...