Rhyzer Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Heisann! Har fått et lite(stort) problem. Så hadde håpet om noen av dere kanskje kan vite hva problemet kan være. Har spurt mange, men de vet ikke hva det kan være. fordi jeg har prøvd MYE! Pcen min i seg selv er relativt ny og består av deler som i7 920, gtx 285 skjermkort, 1000w psu ++. når det kommer til harddisker har jeg 2 OCZ 30GB Vertex i raid 0. Har også en 1.5TB Seagate disk som fungerer utmerket. Men SÅ kommer problemer. I går(Fredag 8 januar) fikk jeg en helt lik Seagate disk. Når jeg kobler den til pcen og alt ser ut til å være bra(Den vises i BIOS + i raid management under startup av pcen). Men når jeg da logger meg inn i windows og jeg går på "Computer" vises den ikke opp(kommer ikke opp noen steder unntatt disk management, hvor den kan komme fram hvis du trykker på Action -> All task -> Properties -> Så kommer vinduet til "System Reserved Properties. Hvis du så trykker på "Hardware" så vises Seagate disken nederst, som "Type: Disk Drives". Og nå står det så og si stille for meg.. Noen som kanskje vet hva problemet kan være? Hvorfor får jeg ikke muligheten til å partisjonere disken? Haddde vært til stor hjelp! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Du må formatere den nye disken for å kunne ta den i bruk. Dette gjør du under Diskbehandling. ¤ Klikk Start ¤ Høyreklikk på (Min) Datamaskin ¤ Velg Behandle ¤ Diskbehandling Lenke til kommentar
Rhyzer Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Joda jeg vet det. Problemet er at den ikke vises der Lenke til kommentar
Fredrik-- Skrevet 11. januar 2010 Del Skrevet 11. januar 2010 Hvis du har formatert disken (Noe man ma pa nye disker) Kan De vare at disken har samme navn som noe annet, for eksempel cd rom. Da vil datamaskinen ikke vise denne hardisken. Det trolig enkleste man kan gjore er a sette inn windovs dvd og boote fra denne. Der du velger hvor du skal instalere Windos skal disken ligge. formater disken og lag en ny partisjon, den burde da ga under et annet navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå