Gå til innhold

Kamptråd - Birmingham vs Manchester United

Latias

Birmingham - Man Utd  

58 stemmer

1. 1. Uniteds beste...

• PIG
      15
    • Rafael
      4
    • Brown
      0
    • Evans
      0
    • Evra
      10
    • Scholes
      2
    • Carrick
      3
    • Fletcher
      3
    • Valencia
      6
    • Rooney
      2
    • Park
      3
    • Giggs (innbytter)
      0
    • Diouf (innbytter)
      3
    • Ingen
      7
  2. 2. Fornøyd med kampen?

• Ja.
      3
    • Nei.
      39
    • Passe.
      5
    • Er ikke United supporter, så jeg er ganske fornøyd
      9
    • Vet ikke.
      2
  3. 3. Riktig å vise ut Fletcher?

• Ja
      15
    • Nei
      40
    • Vet ikke.
      3

Anbefalte innlegg

Mer sjanser, mer mål, mer vilje.

Selvsagt, det ønsket sitter jeg med uansett hvor bra vi spiller, kan alltids bli bedre :p

Men hvordan vi kommer dit er som du sier et annet spørsmål. Skal man da sparke SAF?

Selv tipper jeg at SAF kommer til å handle flere spillere i sommer. Ikke nødvendigvis store navn, men for å erstatte Nani som jeg tror han selger, helst en som går rett inn på laget og hever det. Kanskje en ung midtstopper med tanke på Ferdinand og problemene hans der. Tenker Evans får mye mer ansvar neste sesong.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mer sjanser, mer mål, mer vilje.

Selvsagt, det ønsket sitter jeg med uansett hvor bra vi spiller, kan alltids bli bedre :p

Men hvordan vi kommer dit er som du sier et annet spørsmål. Skal man da sparke SAF?

Selv tipper jeg at SAF kommer til å handle flere spillere i sommer. Ikke nødvendigvis store navn, men for å erstatte Nani som jeg tror han selger, helst en som går rett inn på laget og hever det. Kanskje en ung midtstopper med tanke på Ferdinand og problemene hans der. Tenker Evans får mye mer ansvar neste sesong.

Tar man for seg vår sentrale midtbane da har vi kun en som utmerker seg offensivt, Giggs. Fletcher hopper kanskje gjennom nåløyet. Men kreativitet er ikke ordet jeg vil bruke i den sammenheng. Noen på den sentrale midtbane må bort, det må hvertfall en eller to inn. Ving, vel der liker jeg ingen med unntak av Obertan for tiden. Valencia er uansett hva enkelte mener kun ok+. God nok, men ikke den vi trenger for å avgjøre kamper. En helt grei spiller som absolutt er god nok for stallen. Uansett, tilbake til poenget. Berbatov er f.eks en skapende spiller, mannen kan trylle bare han har løp rundt seg. Det samme kan Rooney med de rette spillere rundt seg. Alt bugner ned til den sentrale midtbanen og vingene. Det er der våre problemer ligger med unntak av det defensive.

Lenke til kommentar
The Game svarte egentlig veldig bra et par brukere som kanskje burde lese litt mer mellom linjene før de poster syrlige innlegg, så da slapp jeg gjøre den jobben. Jeg lurer egentlig på hvilket ord man skal bruke om dagen da om ikke motgang kan brukes.Hele poenget med min første post var at vi trenger ikke rykke ned for at det skal kunne defineres som motgang, at Chelsea tok ligaen fra oss med Josè bak roret var, uansett hvordan enkelte hippier ser på det, forpult motgang.

Skal jeg bruke ordene nedgang? tilbakegang? tilbakeslag? eller kanskje stabiliserende? Om en kurve peker nedover så peker den nedover. Kall en spade for en spade. Vi vinner ikke åpenbare kamper, vi spiller ikke glimrende, våre største stjernespillere er aldrende, det vi presterer er rett og slett ræv sammenlignet med de foregående sesongene. Det er faktisk ræv offensivt iforhold til mange mange sesonger tilbake med unntak av i CL. Rent offensivt syns jeg det seriøst er noe av det mest triste jeg har sett på hvertfall 5år. Alt dette kan snu iløpet av noen få kamper, men det er fortsatt forbanna motgang. At folk henger seg opp i ordbruk isteden for å diskutere sakens kjerne er jo faen helt latterlig.

Beklager at du skulle ta det såpass "tungt" Hyrlen. ;) For vi er igrunn veldig enige nå ser eg. Og det ser eg igrunn i de forskjellige innleggene dine i denne diskusjonen. Tar man kamp for kamp så vil jo ethvert poengtap være motgang, så den er god.

Var forøvrig ikke ment som noen som helst syrlighet eller kverulering for kveruleringens skyld hvis du mener mitt innlegg (noe eg regner med siden det stort sett var der Game svarte). Min mening var egentlig like mye å svare til de som svartmaler. Ser at du svartmaler igrunn ikke. Men mange gjør det. Grunnen til at eg ikke gidder å svartmale (for det er vitterlig forskjell på å svartmale og å innse at ting går tungt for tiden, semantikk eller ei) er fordi Chelsea tidvis har slitt like mye som oss. De har slitt såpass mye at til tross for united's dårlige spill så ligger de kun 1 poeng foran (potensielt 4 hvis de ikke roter det til igjen) og potensielt 1 poeng bak arsenal som også roter det til innimellom.

Eg tror igrunn at poengtapene United har gått på i år er et tegn på at PL er mye jevnere i år enn i forrige år. Alle topplagene taper jo meningsløse poeng mot motstandere "som skal slås". Birmingham i seg selv er for tiden et lag som man faktisk kan forsvare at man taper poeng mot. De er formlag så det holder. Så denne kampen ser eg ikke som krise at det kom poengtap. Men totalen begynner å bli dårlig nå. Så mange poengtap som united har hatt ville neppe holdt til seier i PL de siste sesongene. Men i år? Hvem vet...

Vil forøvrig være litt uenig at vi offensivt er så mye mer ræv enn i fjor. Spilte ikke akkurat hurrafotball i PL i fjor heller, selv om vi hadde artisten Ronaldo. Forskjellen er åpenbar. Matchvinner nummer 1 er borte.

Så beklager hvis du tok det som hakking på deg og ditt innlegg for det var ikke meningen. Du med dine meninger ligger svært nært min virkelighetsoppfatning.

Diskusjonen fortsatte i RedCafe ser eg....

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Skrev kort hva jeg ønsker av endringer i redcafe.

Er det noen som har ønsket å sparke SAF egentlig? Siden dette til stadig trekkes opp av enkelte :)

Du hart ikke brukt ordene, men jeg synes det har vert temmelig klart hva du har ment. Kan jeg få si at du mener at en ny manager er løsningen på alle problemer du mener vi har i dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...