Gå til innhold

Noen må stoppe FTU snart....


Anbefalte innlegg

Du får le så du griner du for når en vare overleveres er det helt vanlig å signere på et fraktbrev eller noe form for papir.

Det er også mottakers ansvar å sjekke varens stand ved mottakelse.

Hvorfor skal de som tar i mot apparater det reklameres på slippe denne rutinen?

Det dreier seg ikke om en nøye gjennomgang av apparatet men en titt etter det åpenbare.

Knekte knapper er i hvertfall noe man burde se ved å kaste et blikk på en telefon.

Joda tid er penger men det er ingen unskyldning for å slurve i jobben.

 

Å ta bilde av apparatet ved innlevering høres ut som en genial ide og vil spare forhandlere for unødvendige diskusjoner og unødvendige utbedringer av apparater kunden selv har herpet.

For er det noe som stjeler enormt med tid så er det disse klagesakene i FTU uavhengig om forhandler eller kunde får medhold.

 

Som et eksempel vil jeg dra fram min gamle jobb der jeg arbeidet som serviceelektriker.

Klager på faktura var ganske vanlig og tok mye tid, men så begynte vi å skriftliggjøre bestilling av arbeidet samt få aksept på utført arbeid etter at jobben var gjort enten skriftilig på stedet, pr. SMS eller e-post.

Dette endret klager på faktura fra lange diskusjoner frem og tilbake til et spørsmål om det var kundens signatur som sto på ordren.

For hadde kunden akseptert jobben skriftlig etter at den var utførst hadde han ingenting å stille opp med i klagen sin.

 

Så innføres det rutiner ved å ta bilder av produkter når de leveres inn vil klagesakene der kunden hevder at verkestedet har påført skadene nesten elimineres.

Rett og slett en glimrende uttalelse fra FTU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...