morgan_kane Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Hvor sunt er kefir melk? og hvor bra er det sammenlignet med andre typer melk? er dette en type melk som kan anbefales hvis man trener mye kondis og styrke? Er kefir melk godt for bakteriekulturen i magen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 12. januar 2010 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja , kefir itte det Det er Norris i din avatar & ikke Morgan Kane Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 Kefir inneholder samme mengde fett som helmelk, og inneholder mye proteiner pga bakteriene. Den inneholder også en del forskjellige gunstige syrer som kroppen trenger. Kefir inneholder mange forskjellige bakterie og gjær-typer, i motsetning til Yoghurt, Biola etc. Så kefir gir bra tilskudd av proteiner, fett, gunstige syrer, og kan bedre næringsopptak. Forsøk gjort på mus, viser også at kefir hemmer kreftvekst. Så ja, kefir kan du trygt drikke! Jeg har kefir-korn, så jeg kan lage min egen kefir..det er jo enda sunnere Hvis noen er interessert og bor i Oslo-området og har lyst på kefir-korn/kefir-bakterier, er det bare å sende meg en PM, så kan dere sikkert få nok til å starte egen produksjon xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå