Gå til innhold

Nytt stille garfikkort med god ytelse

xoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574228

Vil sei at det er veldig bra kort til pengene, har hørt at det er tilnærmet null støy, og ytelsen drar alle spill idag, men ikkje grafikk-monsterene på absolutt full grafikk. Veldig god kjøling skal det være, og denne utgaven er ein VAPOR-X utgave som Sapphire har konstruert, som gir stille driv og god kjøling. Det har også det nye DirectX 11, Eyefinity og OpenGL 3.2 :mrgreen:

Sender link til test som hardware har utført for å la deg ha litt innsikt i det sjøl, så du har fleire ben å stole på.

http://www.hardware.no/artikler/sapphire_r...0_vapor-x/73934

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Takk, har i utgangspunktet sett en del på 5850, men veldig usikker på hvordan støynivået er på disse. Glemte å si at kortet jeg har i dag er et 8800GTS så jeg vil gjerne ha noe som sparker en del bedre fra seg enn dette.

Lenke til kommentar

Hadde eg hatt muligheten for det, så hadde eg definitivt kjøpt Radeon 5850 istedenfor 5770, men her går det da altso på kjøling og bråket, men vil ikkje tro at det vil ha noko veldig mykje høgare støy. Tror du skal søke "HIS Radeon 5850 review" på Youtube, da får du det meste med deg.

Men når det er sagt, sikker på at du ikkje vil hive deg på 5870 da? Men da vil da spørsmålet være økonomien, du må nok punge ut med rundt 1 lapp til om du skulle gått for den, men da får du jo høgare ytelse, med akseptabelt støynivå :roll:

Lenke til kommentar

Har byttet bort orginalvifta på 8800 kortet, dette var jo ikke yil å leve med. Kan godt hende jeg heller går for 5870. Har egentlig ikke noe budsjett, bare en tanke på hvor mye jeg hadde tenkt/bør å bruke.

Lenke til kommentar
Har byttet bort orginalvifta på 8800 kortet, dette var jo ikke yil å leve med. Kan godt hende jeg heller går for 5870. Har egentlig ikke noe budsjett, bare en tanke på hvor mye jeg hadde tenkt/bør å bruke.

Jepp, vil som sagt anbefale at du går for den, har du pengene, som du har. Velg da helst HIS ;)

Lenke til kommentar

Ja, heller mot 5870 nå etterhvert. Noen som kan si noe konkret om støynivået på disse, det er idle støy som er mest interresant. Har kikket gjennom en del Youtube videoer nå, men finner ingen som kommenterer dette.

Lenke til kommentar
Ja, heller mot 5870 nå etterhvert. Noen som kan si noe konkret om støynivået på disse, det er idle støy som er mest interresant. Har kikket gjennom en del Youtube videoer nå, men finner ingen som kommenterer dette.

Siterer hardware.no sin test av kortet angående støy.

"Alt vi har omtalt på denne siden er tett knyttet sammen. Trekker kortet mye strøm fra veggen, blir det varmere, det er en av meget få steder strømmen kan gå. Med mer varme må en kraftigere kjøleløsning på plass, noe som i sin tur skaper mer støy. Asus HD5870 har gjort det bra så langt, men hva med støynivået?

I vår tilfelle lå skjermkortet på tilnærmet det samme nivået som prosessorkjøleren under last, en Scythe Kabuto. Kortet gir fra seg lyd, men sammenlignet med andre kort ser vi ikke noe galt i det som kommer ut. Det er også verd og neve seg at lydnivået mellom idle og load også er mindre enn vanlig."

Lenke til kommentar

Flott, da er det vel bare å legge inn en bestilling tenker jeg. Ser du anbefaler HIS, men for meg ser alle kortene like ut, og slik jeg forstår baserer de seg på samme referansedesign. Hva er forskjellen på HIS og de andre?

Lenke til kommentar
Flott, da er det vel bare å legge inn en bestilling tenker jeg. Ser du anbefaler HIS, men for meg ser alle kortene like ut, og slik jeg forstår baserer de seg på samme referansedesign. Hva er forskjellen på HIS og de andre?

Skulle til å si at eg anbefalte det fordi det er vesjonen som er testet, men siden alle versjoner er omtrent like, så vil eg si at du skal gå for XFX siden dem har mer tilbehør :p

Eller Sapphire, der skal det visst komme med både Battlestations Pacifics og DIRT 2, pluss molex kontaktane krever ikkje to stk, men bare 1.

veit ikkje om dette er forandret når du kjøper i Norge, men eg såg da dette på youtube.

Endret av Rgr00n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...