foffle Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Ja i går bestemte µtorrent seg for ikke å virke lenger. Helt uten forvarsel. Det er jo det velkjente DHT problemet, der ingen noder kan kontaktes. Etter å ha googlet i timesvis og forsøkt alle endinger og vendinger er det ingen forbedring. Jeg tenkte det kanskje kunne være et problem med datamaskinen, men jeg har nå fått lånt en laptop, og problemet er det samme. I tilleg til DHT problemet er plutselig ikke porter åpne som de var før. Nå er alle porter som jeg har prøvd å åpne fremdeles ikke åpne. Jeg sitter med Zyxel p2602HWT-F3 fra Telenor. Jeg har fulgt Zyxels egen guide for portåpning, men portene rapporteres fremdeles ikke åpne av både µtorrent og PFPortChecker. Alle disse problemene leder meg til en eneste konklusjon. Nemlig at routermodemet ikke virker som det skal. I tillegg har playstation 3 tilkoblet over wlan, ingen tilkobling lenger. Zyxel'n er resatt til fabrikkinstillinger som den har vært siden den kom i hus, og de har virket med både µtorrent og til ps3'en, men fremdeles er det bare nettleser som fungerer. Jeg setter stor pris på noen innspill da jeg snart skyter routern og ber telenor dra dit de hører hjemme... Endret 9. januar 2010 av foffle Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Ja i går bestemte µtorrent seg for ikke å virke lenger. Helt uten forvarsel. Det er jo det velkjente DHT problemet, der ingen noder kan kontaktes. Etter å ha googlet i timesvis og forsøkt alle endinger og vendinger er det ingen forbedring. Jeg tenkte det kanskje kunne være et problem med datamaskinen, men jeg har nå fått lånt en laptop, og problemet er det samme. I tilleg til DHT problemet er plutselig ikke porter åpne som de var før. Nå er alle porter som jeg har prøvd å åpne fremdeles ikke åpne. Jeg sitter med Zyxel p2602HWT-F3 fra Telenor. Jeg har fulgt Zyxels egen guide for portåpning, men portene rapporteres fremdeles ikke åpne av både µtorrent og PFPortChecker. Alle disse problemene leder meg til en eneste konklusjon. Nemlig at routermodemet ikke virker som det skal. I tillegg har playstation 3 tilkoblet over wlan, ingen tilkobling lenger. Zyxel'n er resatt til fabrikkinstillinger som den har vært siden den kom i hus, og de har virket med både µtorrent og til ps3'en, men fremdeles er det bare nettleser som fungerer. Jeg setter stor pris på noen innspill da jeg snart skyter routern og ber telenor dra dit de hører hjemme... Hei, Kanskje denne tråden fra i går er til hjelp, høres litt ut som samme problem. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1190865&hl= Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Takker for tipset. Skal sjekke hele tråden nå. Tilbakemelding kommer. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 Desverre kunne jeg ikke finne noe løsning i den tråden. sikkerhetsprogrammer har både vært satt opp med unntak for µtorrent, og vært totalt fjernet fra maskinene. Alle forsøk som er nevnt er forsøkt på XP og 7. Med forskjellige sikkerhetssystemer. Guide til åpning av porter på routeren er forøvrig forsøkt åpnet ved hjelp av denne guiden. Router rapporterer åpne porter, men som tidligere nevnt klarer hverken µtorrent eller PFPortChecker å kontakte portene som e rforsøkt. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Desverre kunne jeg ikke finne noe løsning i den tråden. sikkerhetsprogrammer har både vært satt opp med unntak for µtorrent, og vært totalt fjernet fra maskinene. Alle forsøk som er nevnt er forsøkt på XP og 7. Med forskjellige sikkerhetssystemer. Guide til åpning av porter på routeren er forøvrig forsøkt åpnet ved hjelp av denne guiden. Router rapporterer åpne porter, men som tidligere nevnt klarer hverken µtorrent eller PFPortChecker å kontakte portene som e rforsøkt. Bruker du default porten i uTorrent, 46881? Endret 9. januar 2010 av Ned Flanders Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 9. januar 2010 Del Skrevet 9. januar 2010 Fant denne fra Nederland, den er på engelsk, men det går vel bra. http://forum.portforward.com/YaBB.cgi?num=1230841867 Leste bare fort gjennom det og etter det jeg snappet opp holdet det ikke med å åpne portene på routermodemet, du må også konfigurere brannmuren. (Ganske langt nede på vedlagte link) Hvorfor skjer dette nesten bare med Telenor kunder som har enten Zyexel eller Speedtouch routermodem? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Har brukt både den og utallige andre. Ingen som er forsøkt åpnet rapporteres åpne. Akkurat for øyeblikket har jeg resatt routern til fabrikkinstillinger. Unntak i brannmuren er satt som beskrevet. Jeg har og prøvd å deaktivere brannmuren, mne det utgjorde ingen forskjell.. Ja jeg har alltid vært plaget med utstyr levert av telenor. Jeg har bestilt fiber fra et lokalt selskap, men dem legger fortsatt kabel i luftstrekk, så det kan ta noen uker før jeg er online der... Endret 9. januar 2010 av foffle Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Nå kan vi vel strengt tatt konkludere at routeren ikke virker som den skal. Porter og brannmurunntak er forsøkt satt med tre forskjellige datamskiner, og alt ser bra ut på routern hver gang. Men fremdeles rapporteres de aktuelle porter som routern påstår er åpne som ikke åpne av PFPortChecker og µtorrent. Som følge av dette får ps3'en ikke kontakt med psn. Dog får jeg kontakt med internett med nettleser på både pc og ps3. Messenger funker også... Så løsningen er vel strengt tatt å ringe telemainnskjit på mandag og kreve ny... Takker Ned Flanders for tiden. Endret 9. januar 2010 av foffle Lenke til kommentar
foffle Skrevet 10. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2010 Her er det på tide med en full beklagelse overfor Telenor. Jeg har aldri sjekket medfølgende onine.no epost-adresse, men tenkte jeg skulle sjekke den i dag. Og der lå jo selvfølgelig en beskjed fra telenor om at jeg har fått virus/trojaner som sender ut massemail, og at nettilgangen min er begrenset. Jaja. Der kan man smekke seg sjøl på pungen og sende beskjed om at alt er i orden, så får vi tro jeg er oppe og går igjen som normalt på Mandag. Passelig flau hilsen -foffle Lenke til kommentar
jocke Skrevet 10. januar 2010 Del Skrevet 10. januar 2010 Feil kan skje den beste Fint du fant ut av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå