Gå til innhold

Nytt liv som web-designer/webutvikler?

Anbefalte innlegg

Jeg vill bli en web-designer/web-utvikler! og helst litt kompetent.

Har bestemt meg for at jeg skal sette meg ned å lære meg web-design og litt mer.

Det jeg egentlig lurer på er hva burde jeg lære? hvilke bøker er å anbefale, hvilke språk er lurt å lære?

Litt av drømmen min er vell å starte opp et eget lite firma eller noe, jobbe freelance.

Tenkte kanskje at det var noen her som har noen gode råd på hvordan å gå fram.

Har funnet noen bøker på Amazon jeg tenkte å kjøpe sånn for å komme igang, noen som har noen formeninger om disse?

Web Standards Solutions: The Markup and Style Handbook, Special Edition

CSS: The Missing Manual

PHP and MySQL Web Development (4th Edition)

Web Analytics: An Hour a Day

Bakgrunn.

Jeg har nettop droppet ut av fagskolen [elektronikk] fordi jeg har funnet ut at det passer meg ikke i det heletatt.

Har også fått et nytt syn på livet etter å ha gått igjennom Brian Tracy's Accelerated Learning Techniques (Som virkelig er å anbefale!)

Så hva jeg har kommet frem til i og med at jeg ikke helt har funnet min plass her i værden er at jeg skal bruke mye tid på å sette meg in i web-design.

Jeg kan litt av:

* HTML

* CSS

* DreamWeaver

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg syntes er viktig å fremme her er at i produksjon av en webapplikasjon er det omtrent ti jobbroller/emner i spill. Utviklere som har teoretisk forståelse og kunnskaper innen alle er IMO mye mer verdifulle enn de som kun kjenner sin bit av kaka. Jeg anbefaler deg altså å først lære deg hva de omtrent ti rollene innebærer for så å spesialisere til et begrenset subset slik at du raskere blir kompetent i de. Etter hvert kan du dersom du ønsker eller har behov for det ta på deg flere og flere hatter eller spesialisere deg enda mer i dine utvalgte emner.

Slik jeg ser det leker en spesialisert utvikler med bred forståelse bedre med andre utviklere og har gjerne et godt utgangspunkt til å være kompetent i en organisatorisk rolle. Du må dog gjerne aliere deg med andre for å få ting gjort som kan være et problem dersom du vil jobbe alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...