tgauslaa Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Hei! Kjøpte ny PC for en liten stund tilbake, og så har jeg koblet den til TV'n for å se DVD-filmer. Problemet mitt er at lyden jeg får ut på TV'n er helt elendig. Hvis jeg skal ha volumet slik at jeg hører noen ting, så begynner det å dure noe sinnsykt i høyttalerne på tv/hi-fi. Bruker S-video til å overføre bilde, og dette er helt fint! Bruker vanlige tynne hi-fi kabler til å overføre lyden. Kabel-lengden er ca 10m. Har prøvd diverse innstillinger i lyden på PC'n, men ingenting ser ut til å hjelpe... Hva kan være årsaken til dårlig lyd, og hva kan jeg evt. prøve for å forbedre lyden? Har ikke lydkort, men det er en Realtek lydkrets innebygd på hovedkortet(Asus P4G8X). Lyden til TV'n har jeg koblet fra høretelefon-utgangen på PC'n (jack-plug). Har også prøvd å koble jackpluggen rett i DVD-spilleren, men da fikk jeg ikke noe lyd... (Hvorfor det forresten?) Håper noen kan fortelle meg hvordan jeg får ordnet lyden, slik at jeg kan sitte i stua og kose meg med DVD-filmene fremfor å sitte inne på kontoret på en kjip kontorstol.... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Champ Skrevet 31. mai 2003 Del Skrevet 31. mai 2003 Har du prøvd å koble kabelen fra TVn i pc-høyttalerene dine først, siden de har innebygget forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå