Gå til innhold

Hva bør jeg se på by:Larm?


TheMartine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvordan var Jabaman, egentlig? Jeg har litt problemer med å ta ham seriøst, mye på grunn av den teite musikkvideoen hans. :p

 

Selv er jeg fornøyd med å ha fått med meg såpass mye. Jeg gikk hovedsakelig etter band jeg ikke visste en dritt om, og det slo ut begge veier. Mildt sagt. Fikk med meg rundt 7 band hver dag, og sitter igjen med det jeg føler er en god oversikt over hva som beveger seg i norsk musikkliv for tida.

 

De som overrasket meg mest, var Forza. Herlighet for et festlig band. Proviant Audio var også knallbra, selv om de er veldig unge. Munn til Munn Metoden var ganske kule, og Humming People bare supersjarmerende.

 

Danske The Rumour Said Fire traff meg forøvrig et sted i hjerterota.

 

Ellers vil jeg si den største skuffelsen kom med Blood Command. Vokalisten der funker bare innmari dårlig for meg.

 

Jeg måtte se Dunderbeist, da. Det var den eneste konserten jeg gikk på vel vitende om hva jeg kunne forvente. Men de spilte jo faen ikke "Intro", og da var det litt bortkastet. :p

Lenke til kommentar

Jabaman var utrolig tøft. Jeg hadde hørt litt av han før og tok han også ganske useriøst. Det tok av ganske bra live med sikkert ti folk på en bitteliten scene.

 

Det er alltid, alltid gøy når det er mange mennsker på scenen. Det er liksom en slags garanti for at det blir moro, med mindre vi snakker skolekorpskonsert eller noe, da.

 

 

Jeg kom på nå at jeg har sett innmari mange band med både trekkspill og fiolin. Sikker 6-7 band som hadde begge deler. Det er egentlig sinnsykt festlig når man klarer å kombinere det med et lass av andre instrumenter også. Jeg blir på en rar måte ganske glad for å se at unge, rocka mennesker fortsatt velger å spille på trekkspill. Det er jo helt strålende ^^

Lenke til kommentar

Teltet var gratis før klokka 6, av de gratiskonsertene var The Pink Robots en av dem. Helt gratis første kveld. Der syntes jeg Datarock spilte litt over en standard konsert for å være dem, og Casiokids spilte jævelig bra live på teltet. Spør du meg, mye bedre enn på Rockefeller. Var veldig slitsom på Rockefeller må jeg si, ganske fullt.

 

Gøy å se The Megaphonic Thrift to ganger på torsdagen, litt merkelig å se det samme bandet spille live to ganger samme dag. Ga en fin start på forholdet til et band jeg aldri hadde hørt av før konserten. Litt behagelig å gå på konsert uten noe form for forventninger. Samme med I See Horses som blir de to bandene jeg første gang hørte på By:Larm i år.

 

Susanne Sundfør på torsdagen var direkte nydelig, alltid ment at dama kan synge virkelig godt. Konserten hennes var som å bli blåst i trynet, på en god måte. Og Jaga Jazzist etter var verdig avsluttning på kanskje den jæveligste og siste frivillig-dagen min.

 

CCTV på Frisk og Vilt var også greit, følte det var litt kjedelig en del av låtene dems. Men da de spilte "We Belong" ble det gangske bra.

 

Vidar Vang, Tellusalie og Pony The Pirate spilte også gode konserter på Parkteatret på fredagen.

 

Ellers innfridde konsertene til Navigators, Casiokids(den på Rockefeller) og Kråkesølv(den på Sentrum Scene). Bjørn Hellfuck tror jeg ikke skal se igjen live på en stund, en kort halvtime i teltet synes jeg var nok.

 

Å drikke med RR som DJ`s var også kos.

Endret av Mahavishnu
Lenke til kommentar

Er Pony the Pirate noe bedre live enn på plate? Jeg skulle se dem på forrige by:Larm, men da møtte de ikke av en eller annen grunn. Nå som jeg har hørt dem på radio en god del, merker jeg at jeg fort går veldig lei av vokalen.

 

Bjørn Hellfuck er jeg ganske enig i at man fikk dosen sin av etter en halvtime. Det var gøy de to første sangene, men etter hvert ble det bare kjedelig.

Lenke til kommentar

Er Pony the Pirate noe bedre live enn på plate? Jeg skulle se dem på forrige by:Larm, men da møtte de ikke av en eller annen grunn. Nå som jeg har hørt dem på radio en god del, merker jeg at jeg fort går veldig lei av vokalen.

Jeg har sett de live sikkert 4 ganger og jeg husker ikke så mye som en melodi eller et låtnavn. Veldig forglemmelig musikk både live og på plate spør du meg.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, det kan jeg godt tenke meg. Egentlig veldig trist at de skulle få en så sinnsykt stor mulighet til å gjøre noe bra da de ble Årets Urørt, men så har de liksom bare kastet bort hele sjansen og produsert et veldig middelmådig album. Så ser vi på alle de andre Urørt-finalistene fra i fjor, og ser bare en hel haug av folk som har skapt fantastiske album og spilt et lass av konserter i ettertid. Jeg hadde vært litt flau om jeg satt i Urørt-juryen i fjor, altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...