Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med lag-spikes innad i spill

Anbefalte innlegg

Jeg studerer og leier hos et eldre ektepar, bor i andre etasje og har pcen min rett under rommet hvor routeren er. (jeg kjører trådløst). har 16/0.8 fra telenor, men får med kabel(har testet) ca 12/0.7. Med trådløst ligger jeg på ca 6-7mbsek/0.5.

Når jeg surfer på nettet eller laster ned ting fra internett så går det stabilt, men inne på nettet når jeg spiller diverse spill så opplever jeg en del IRRITERENDE problemer og nå er jeg lei ettersom jeg ikke får spilt med kompiser. :(

har winxp pro og 4gig 1600mhz ddr3 minne, firekjerner cpu og 5850 skjermkort. nettverkskortet er et jeg stikker inn i usb: netgear wg111v3 med nyeste driver.

i spill som cs så går det alt fra 10-30sekunder så får jeg max-ping og lagger ut etter x antall sekunder. I heroes of newerth(wc3-dota basert spill) så får jeg ca hvert 15-25sekund en 1-3 sekund STOPP i spillet og dette er utrolig irriterende da det kan være forskjell på vinn/tap.. Ellers så har jeg mindre lags(pinger ca 100-140 på europeiske servere, hvor jeg hjemme med 3mbit til telenor pinger 50) nesten konstant.

Jeg vet at de jeg leier hos ikke bruker mye av båndbredden da de bare leser aviser/sender mail osv. Spillene jeg spiller krever uansett ikke mye båndbredde.

Routeren er forresten en speedtouch http://www.thinkbroadband.com/images/revie...510v4-front.jpg - standard type som er den samme som jeg har hjemme(hvor jeg ikke kjører trådløst).

Jeg har lite lyst å spørre om å få bårre hull i gulvet deres slik at jeg kan få spille spill, men samtidig har jeg veldig lyst å spille også :p hva kan jeg gjøre? De har alarm i huset, så det å strekke kabel ut og inn igjen er utelukket :(

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker ikke tilfeldigvis torrents? Selv om du limiter opp- og nedlastning, så har antall connections en tendens til å få Speedtouch-routere til å knele.

De har alarm i huset, så det å strekke kabel ut og inn igjen er utelukket

At de har alarm i huset, hvordan hindrer det deg i å få strukket kabel ut og inn?

Endret av jocke
Lenke til kommentar

har avsluttet både steam og utorrent slik at disse ikke skal ta noe av båndbredden.

Når sistemann forlater huset så slår vedkommende på alarmen- måtte i tilfelle borret hull i veggene for å få strukket kabel og da kunne jeg like godt borret hull i gulvet ettersom routeren er i rommet ovenfor. Kunne også tatt den ut av et vindu og inn et annet, men dette blir vel fryktelig kaldt? vet dere om en lan-kabel tåler å bli fastklemt i vinduet? hvis det så kunne jeg i tilfelle gjort det..

Lenke til kommentar

Sikker på det er routerversjonen av 510i som står i huset? Den har ihvertfall ikke trådløst, så om du kjører trådløst kjøres det nok via en annen router/ap.

Du nevner ikke OS, kan jo være driver-relatert. Prøvd nyere/eldre drivere?

Lenke til kommentar

nevnte at jeg har winxp pro - det er den jeg linket til - vet ikke om det heter router eller modem :p tenker du på driverene til nettverkskortet mitt eller til adsl-modemet/routeren(den jeg linket til)..?

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...