Gå til innhold

Telenor har slått av HSDPA (SUPER 3G)


Anbefalte innlegg

eg bor i Møre og Romsdal fylke, og her har det sida hausten 2009 vore uten super3g. har testa med 2stk telenor abb. og 3 stk telefonar(w910i, htc magic og en htc tatto) har testet i 4 forskjellige kommunar. og akkurat samme resultat kun UMTS dekning. før hausten 2009 hadde vi super3g.

 

noken som har hatt samme erfaring? bør vi ikkje gå til telenor å klage? eg har allereie klage inn 2 gongar og dei skal sjå på det... men ingenting har blitt gjort.

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg merket faktisk det samme da jeg var hjemme på juleferie nå. Merket det først og fremst på telefonene. I Oslo er det merket for høyhastighetsnett, det var det også i Molde i sommer. Denne jula var det kun merket for 3G, dette gjaldt også kommunene rundt Molde. Merkelig!

 

Hvis du tenker på at SonyEricsson telefoner har enten merke "H" eller "3G" når du henger på en 3G-celle, så har ikke dette symbolet noe i praksis å si for hastigheten din (regner med at andre håndsettprodusenter har tilsvarende). Dette symbolet er noe operatøren kan slå av og på helt uavhenging av faktisk tjeneste som tilbys.

 

Den eneste måten å teste om du faktisk har HSDPA-dekning, er å kjøre en hastighetstest og se om du får over 384kbps. Dette bør du nok ikke gjøre på kveldstid, da høg belastning i nettet kan gjøre at du alikevel får lavere hastighet.

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg merket faktisk det samme da jeg var hjemme på juleferie nå. Merket det først og fremst på telefonene. I Oslo er det merket for høyhastighetsnett, det var det også i Molde i sommer. Denne jula var det kun merket for 3G, dette gjaldt også kommunene rundt Molde. Merkelig!

 

Hvis du tenker på at SonyEricsson telefoner har enten merke "H" eller "3G" når du henger på en 3G-celle, så har ikke dette symbolet noe i praksis å si for hastigheten din (regner med at andre håndsettprodusenter har tilsvarende). Dette symbolet er noe operatøren kan slå av og på helt uavhenging av faktisk tjeneste som tilbys.

 

Den eneste måten å teste om du faktisk har HSDPA-dekning, er å kjøre en hastighetstest og se om du får over 384kbps. Dette bør du nok ikke gjøre på kveldstid, da høg belastning i nettet kan gjøre at du alikevel får lavere hastighet.

 

den må du nok lenger ut på landet med (og jeg bor langt ut på landet) når du opner tilkoblings infoen på telefonen så sier den klart i fra at den er koblet opp med UMTS og ikke HSDPA. det florerer nå flere tråder om dårlig dekning og hastighet på blant annet iphone rundt om på nettet. jeg tror det har sammenheng med dette, operatørene har ikke kapasitet til å gi alle full hastighet.

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...