Whitecheese Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Har jeg forstått rett, er det vel bare kraftige tømmeråser som er brukt som bjelker, mens takpanelet er slått rett oppå, på oversiden, slik at åsene er synlige nede? Og at det er dette som er det såkalte gulvet? Loftet er et ubrukt kaldloft? Stemmer dette? Isåfall ville jeg lagt 48x98 på kryss over åsene, altså samme vei som panelet, og isolert mellom disse. Da får du i tillegg et stødig golv, noe du ikke vil få hvis du legger 48x98 parallelt med de gamle åsene. Har jeg rett i mine antydninger , så vil det ikke lønne seg å fore ned taket i underetasjen. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Det stemmer, Whitecheese. Er kun tynt panel som ligger oppå kraftige bjelker, og det panelet er taket i stua og gulvet på loftet. Over der igjen er det kaldloft. Så det er ikke så rart at varmen fra vedovnen forsvinner opp og rett ut. Da blir det nok til at jeg gjør som Whitecheese foreslår. Men er fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal få festet 48x98-bjelkene? De kan jo ikke spikres fast i panelet, det vil bare sprekke - eller i det minste bli veldig stygt sett fra stua? Lenke til kommentar
Whitecheese Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det stemmer, Whitecheese. Er kun tynt panel som ligger oppå kraftige bjelker, og det panelet er taket i stua og gulvet på loftet. Over der igjen er det kaldloft. Så det er ikke så rart at varmen fra vedovnen forsvinner opp og rett ut. Da blir det nok til at jeg gjør som Whitecheese foreslår. Men er fortsatt litt usikker på hvordan jeg skal få festet 48x98-bjelkene? De kan jo ikke spikres fast i panelet, det vil bare sprekke - eller i det minste bli veldig stygt sett fra stua? Er det langt mellom bjelkene da? Hvis det ikke er for langt kan du jo feste på bjelkene, hvis du har tenkt å legge 48x98 i samme retning som panelet. Er du redd for at panelet sprekker, kan du jo alltids forbore og bruke skruer istedet for spiker. Regner ikke med det blir så alt for mange skruer/spiker ettersom det er snakk om 40 kvm, så det vil vel ikke gjøre store utslag på verken pris eller tidsforbruk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå