Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lyse + Kablet nettverk på PS3

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har som alle andre PS3 godt plassert i stuen under tvèn. Jeg har frem til nå vært fornøyd med å kjøre trådløst nettverk på PS3èn, men da jeg nå skal begynne å streame filmer fra PC til PS3 er jeg nødt til å bruke kablet internett på PS3èn for å unngå alt pakketapet.

Problemet mitt er at det bare er en "veggutgang" der hvor tven står. Altså en nettverksutgang og den brukes jo til tvdekoderen (fra Lyse). Kan jeg koble en switch eller noe i den utgangen og få tv på dekoderen samtidig som jeg har nett på PS3èn? Eller må jeg drille hull i vegger og gulv for å få det til?

Takk for hjelp og svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En slik kabelsplitter i fra Clas Ohlson vil løse problemet ditt. Den benytter to ledige ledningspar i kabelen slik at du i praksis kan ha to enheter tilkoblet via samme kabel. Den ene enden bruker du der hvor du har hjemmesentralen. Den har to kabler festet i boksen, en som du kobler til TV-uttaket på sentralen, og en som du kobler til PC-uttaket, evnt en switch. Den andre boksen kobler du til ved TV'en, og har to uttak. Et uttak for PS3 og et uttak for TV.

Løsningen gir 100MB på begge tilkoblingene, noe som burde være tilstrekkelig for bruksområdet.

Lenke til kommentar

Som nomore sier, må du bruke en splitter. Dette er fordi portene til TV, bak på hjemmesentralen, er på et adskilt nett i forhold til vanlig internett. Du kunne fint brukt en switch også, men da kunne du ikke koblet til noen andre enheter enn TV-dekodere fra Altibox.

Lenke til kommentar
Må jeg forresten kjøpe masse nettverkskabler? Og skal de være kryssede eller "ukryssede" ?

Hvis jeg tenker rett så trenger du en veldig kort kabel for å koble til "de-splitteren" til uttaket i veggen ved TV'n, kablen til dekoderen har du ifra før. Så du trenger en kabel til som rekker til PS3.

Så to kabler burde rekke, en veldig kort og en litt lenger.

Lenke til kommentar

hva om det allerede er 1 trådløs koblet til altiboxen? må jeg kjøpe en til splitter for å splitte internetsignalet? eller en switch?

for jeg må vel bruke en splitter for å koble til både internet og tv, for så å koble det videre gjennom huset?

takk for svar!

Lenke til kommentar

Hei folkens!

Da var alt i orden! Det funket med en gang :new_woot:

Tusen takk for hjelpen til dere her på forum, da dere har gjort multimediadagene mine enda bedre :yes:

Forresten så sa både Lyse/altibox), Clas Oholson, Datakjeden, Expert og Elkjøp at dette ikke kom til å funke!!! Hehe så det beviser mine tanker om at forumene rundt omkring i norge besitter enormt mye mer kunnskap enn de som faktisk selger og driver sevice på disse produktene!

Ingenting er umulig!

Takk for hjelpen igjen! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...