KKake Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Ikke jeg heller egentlig. Så er ganske grønn på det området. Men vil tippe du først og fremst trenger glassfiber og en støpeform i den formen du vil ha musa i. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 Det kom jeg fram til også... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 Noe mer enn det kan ikke jeg hjelpe deg hvertfall. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 19. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2010 Nytt forum-nick, nye muligheter! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. februar 2010 Del Skrevet 20. februar 2010 Meh. Neida, morsomt nick, og morsomt navn på tråden. Lenke til kommentar
bad__ip Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Nytt forum-nick, nye muligheter! Funker det også, men likte 2B'1, og er aldri fan av navneskifte på forumet. Men kult nytt nick også, selv om Meh's Mods lyder litt, tja, ehhh... Du skjønner Ehhhh Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Skjønner deg godt... Egentlig skulle jeg bytte til ToB1, men det er en fyr med et innlegg har tatt det... (Bare sjekk medlemslisten...) Endret 21. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Nå er det vel på høy tid med en ny oppdatering... EDIT: Oppgraderingen av forumet gjør at bildene i oppdateringen ligger på en stygg og uoversiktlig måte Jeg vil ha tilbake det gamle forumet! Endret 25. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 Å gå elektro is finally paying off eh? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Ja, jeg tviler litt på at jeg hadde lagt opp stikkontakter osv. om jeg ikke hadde gått elektro... Det fine er jo at jeg har fått jobba med hylla i skoletiden, og fått ledninger og skruer. Skjæreverktøyet (ELKO-kniven) fikk jeg også låne av skolen, siden jeg har hylla hjemme nå Jeg lurer enda på hvordan jeg skal gjøre det med hyller osv. Jeg har jo planer om å ha noen mindre hyller for å oppbevare andre ting. Endret 21. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 21. februar 2010 Del Skrevet 21. februar 2010 På tide med en update ja. HTPC-en er blitt fet. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 21. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2010 (endret) Takk! Nå må jeg bare få kuttet hull til I/O-panelet og toppen av DVD-spilleren, og kanskje gjøre den litt finere med tanke på utseende... Jeg tror også jeg skal lakke PSU-en så den passer til dekselet og resten av kabinettet. Jeg håper bare den ikke blir får varm med tanke på at harddisken ligger klemt mellom PCI-kontaktene og DVD-spilleren... Endret 24. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Oppdatering#16 Etter å ufrivillig ha ofret litt blod, har jeg nå laget hull i topplata på den nederste delen av hylla, kappet til kabelkanalen, og moddet minimalt på den elektriske transformatoren. Endret 24. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Det som gjenstår nå er å feste transformatoren, lage hull til ladningene som går fra lysene, feste kabelkanalen, koble opp ledningene, og kanskje skifte lista som sprakk... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 24. februar 2010 Del Skrevet 24. februar 2010 Fin update, er spennende å se hva du gjør med hylla. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 24. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2010 (endret) Det som gjenstår nå er å feste transformatoren, lage hull til ladningene som går fra lysene, feste kabelkanalen, koble opp ledningene, og kanskje skifte lista som sprakk... Hvordan skal jeg ellers kunne lage noe spenning på TG? Neida Det skal så klart stå ledningene... Det er rettet opp nå Takk for at du at du leser så nøye igjennom Fin update, er spennende å se hva du gjør med hylla. Bra du liker det! Jeg har nå koblet opp den ene stikkontakten, dimmeren, transformatoren, og dratt ledningene (de som skal opp til den øverste stikkontakten) opp igjennom kabelkanalen. Jeg har tatt noen bilder, men jeg satser på å legge ut en større oppdatering etter neste arbeidsøkt i stedet for å legge ut en liten nå. Det som gjenstår nå er å... - kutte til så den delen av kabelkanalen som går igjennom midtplata skilles fra den nedre delen som skal kunne åpnes - feste kabelkanalen - skru fast transformatoren - lage hull til, og koble til en ledning som skal føre strøm til og fra hylla - lage hull til ledningene som går fra lysene til transformatoren - muligens skifte lista som sprakk - feste headset-kroken - feste hjulene -feste veggfeste til PC-skjermen Jeg får senere vurdere om jeg kanskje skal ha vifter på hylla. Om jeg skal det må jeg nok få fatt i noen 120mm-vifter e.l. ettersom jeg kun har de som fulgte med PC-kabinettet Jeg lurer enda på hva jeg skal bruke viftestyringene til, har dere noen forslag? Endret 25. februar 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 (endret) Oppdatering#16 Bilder fra dagens arbeidsøkt... Endret 10. mai 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 25. februar 2010 Del Skrevet 25. februar 2010 Blir bra ryddig den hylla. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 25. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2010 Blir bra ryddig den hylla. Ja, det er jo meningen at dens skal være ryddig i og med at den skal brukes utenom TG også Jeg har en gammel bærbar DVD-spiller som jeg tenkte jeg kunne koble til PC'n og henge opp i hylla på en eller annen måte (som en liten ekstra skjerm, eller til bruk med HTPC'n om jeg tar med den), men jeg vet ikke hvordan jeg skal få koblet den til PC'n... Jeg har mulighet for å koble den til S-video og RCA/Composite men har ikke peiling på hvordan jeg skal få koblet det til VGA eller DVI... Det kan muligens funke å koble S-video direkte på grafikkortet, men jeg testet med den bærbare og da får jeg ikke signal Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå