hanbjo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Der jeg studerer driver vi mye med alle mulige kretser.. Lager egne kretser, mekker kretskort, programmerer roboter og bygger så og si alt som har med svakstrøm å gjøre. Har tilgang på ALT av komponenter, noe som er digg Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Heldiggris! Hvor studerer du? Hva heter skolen? Du trenger ikke svare om du ikke har lyst... Endret 5. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Nå går jeg VG2 Data og Elektronik på Åssiden VGS (det er i Drammen) Planen for neste år er å gå VG3 samme fag. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Det blir etter all sannsynlighet Data og Elektronikk på meg også til neste år, så jeg regner med at vi kommer til å drive meg mye av det samme som dere har gjort Endret 5. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Vet ikke hvor du bor, men jeg er veldig fornyd med dette skoleåret på skolen jeg går på. Det er litt for slappt, men tar man iniativ selv, kan det bli et spennende og lærerikt år Endret 5. februar 2010 av HansiFansi Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Det blir det garantert! Det eneste jeg tror kan bli litt kjipt er å skrive rapporter o.l. Ene data og elektronikk-læreren fikk oss til å skrive en "liten" rapport om sensorer... Min ble på 17 sider... Endret 5. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
hanbjo Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 For å si det sånn, jeg har ikke skrevet en eneste raport på VG2 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Men du har ikke våre lærere... Jeg kan jo alltids håpe :!: Endret 5. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Nytt navn... Det forrige navnet var så unødvendig langt og upraktisk,så jeg tenkte det var på tide å bytte... Men jeg kom ikke på noe bedre Endret 6. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 1: batteri mangler fordi da slipper jeg bekymre meg over at noe kanskje blir kortslutta når jeg legger det på en metallflate. 2: Diskene skulle ikke inneholde xp. så det er en glipp fra min side. råder deg å formatere de. passordet kan jeg ikke gi deg. 3: strømforsyningen er til foxconn-hovedkortet. det har stått i en fujitsu siemens N600. jeg såg ikke på bildene om du brukte de sammen. fordi den psuen har en spesiell kontakt som går på det hovedkortet. 4: jeg regnet med at du kan sette på en vifte på den passive kjøleribben. for i N600 kjøles hele maskinen av vifte i psu. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jeg kommer nok til å formatere diskene, ja, og jeg skjønner godt at du ikke vil gi meg passordet Jeg har dessverre ikke fått satt opp begge hovedkortene så de er oppe å kjører siden jeg mangler en PSU med 4-pin kontakt... Jeg har mange andre PSU-er, men ikke med 4-pin... Når jeg først snakker med deg, hvor er det man kobler inn power-knappen på Foxconn-kortet? Jeg ser ingen merking, men har prøvd meg fram litt uten å lykkes... Strømforsyninga fungerer forsåvidt på MSI-kortet også Nok en gang, tusen takk for bidraget ditt! Endret 6. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Det blir etter all sannsynlighet Data og Elektronikk på meg også til neste år, så jeg regner med at vi kommer til å drive meg mye av det samme som dere har gjort Bare undersøk litt rundt om skolen du vil søke på har riktig med utstyr... Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Det har de sikkert Jeg har sett litt av hvert der, og det ser ikke ut som det er så stor mangel på utstyr Endret 6. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 det er en rad med pinner der på kortsiden men du får bare prøve deg fram. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Jeg har prøvd alle(?) mulighetene på den raden, men maskina ville ikke starte... Men lysa ved nettverksporten og det røde på hovedkortet lyser allikevel... Maskina starter i et par sekunder når jeg skrur av og på strømforsynings Endret 6. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Greit med et kortere navn ja! Likte det jeg. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Bra du likte det, jeg kom ikke på noe bedre i farta Endret 6. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 Nå oppdaga jeg nettopp noe rart... Da jeg kobla til en av harddiskene fra mhsalangli, og kjørte Ubuntu 9.10 via CD fikk jeg tilgang til alle windows-filene helt uten videre... Om jeg kjører Ubuntu 9.10 fra en annen harddisk må jeg være autoriset (ta passord) for å komme inn til filene... Har noen av dere peiling på hvilke filer jeg må åpne for å reinstallere windows, og det lar seg gjøre? Jeg får verken boota fra USB-minnepinne eller fra XP-CD-en jeg har her, så jeg har et problem... Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 det at strømmen kommer på når du skrur på strømmen er helt normalt. er ikke sikkert at pinnene er på langs av kontakten. har dessverre ikke mulighet for å finne ut dette før uken begynner Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Jeg fant ut hvordan jeg starta det Det var noen pinner på siden (høyre side om man har I/O til vestre) som var plassert på et nokså uvanlig sted Jeg kan vise deg det på et par bilder i neste oppdatering. Den kommer forhåpentligvis i morgen EDIT: En annen ting som er litt rart med Foxconn-hovedkortet er at viftene jeg kobler til kjører veldig ujevnt. Hastigheten går opp og ned, og skaper en slag pulsering Endret 7. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå