Gå til innhold

Kommentartråd: INVERTED by ToB1 | Meh.'s Mods

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir det garantert! :) Det eneste jeg tror kan bli litt kjipt er å skrive rapporter o.l. Ene data og elektronikk-læreren fikk oss til å skrive en "liten" rapport om sensorer... Min ble på 17 sider...

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

1: batteri mangler fordi da slipper jeg bekymre meg over at noe kanskje blir kortslutta når jeg legger det på en metallflate.

2: Diskene skulle ikke inneholde xp. så det er en glipp fra min side. råder deg å formatere de. passordet kan jeg ikke gi deg.

3: strømforsyningen er til foxconn-hovedkortet. det har stått i en fujitsu siemens N600. jeg såg ikke på bildene om du brukte de sammen. fordi den psuen har en spesiell kontakt som går på det hovedkortet.

4: jeg regnet med at du kan sette på en vifte på den passive kjøleribben. for i N600 kjøles hele maskinen av vifte i psu.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å formatere diskene, ja, og jeg skjønner godt at du ikke vil gi meg passordet ;)

Jeg har dessverre ikke fått satt opp begge hovedkortene så de er oppe å kjører siden jeg mangler en PSU med 4-pin kontakt... Jeg har mange andre PSU-er, men ikke med 4-pin...

Når jeg først snakker med deg, hvor er det man kobler inn power-knappen på Foxconn-kortet? Jeg ser ingen merking, men har prøvd meg fram litt uten å lykkes...

Strømforsyninga fungerer forsåvidt på MSI-kortet også :)

Nok en gang, tusen takk for bidraget ditt! :thumbs:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd alle(?) mulighetene på den raden, men maskina ville ikke starte... Men lysa ved nettverksporten og det røde på hovedkortet lyser allikevel... Maskina starter i et par sekunder når jeg skrur av og på strømforsynings :hmm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Nå oppdaga jeg nettopp noe rart... Da jeg kobla til en av harddiskene fra mhsalangli, og kjørte Ubuntu 9.10 via CD fikk jeg tilgang til alle windows-filene helt uten videre... Om jeg kjører Ubuntu 9.10 fra en annen harddisk må jeg være autoriset (ta passord) for å komme inn til filene... Har noen av dere peiling på hvilke filer jeg må åpne for å reinstallere windows, og det lar seg gjøre?

Jeg får verken boota fra USB-minnepinne eller fra XP-CD-en jeg har her, så jeg har et problem...

Lenke til kommentar

Jeg fant ut hvordan jeg starta det :) Det var noen pinner på siden (høyre side om man har I/O til vestre) som var plassert på et nokså uvanlig sted ;)

Jeg kan vise deg det på et par bilder i neste oppdatering. Den kommer forhåpentligvis i morgen :)

EDIT: En annen ting som er litt rart med Foxconn-hovedkortet er at viftene jeg kobler til kjører veldig ujevnt. Hastigheten går opp og ned, og skaper en slag pulsering :hmm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...