Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Oppdatering#5 SketchUp-skisse av hylla Endret 15. februar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ser nå bra ut. Kommet frem til hvordan du skal feste pultene og slik da? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ser nå bra ut. Kommet frem til hvordan du skal feste pultene og slik da? Nei, jeg tror jeg bestemmer det til helgen. Da planlegger jeg å feste på en bakplate og kanskje montere en hylle eller to Spørsmålet er bare om kryssfinér-platene, som jeg planlegger å bruke til bakplate, tåler at jeg henger opp PC-skjermen på den... Jeg tenkte dette kunne passe i og med at prisen passer meg godt Om jeg finner noen passende lister kan de være det er det beste. Jeg vil jo ikke risikere å ripe opp kabinettet på vinkelbeslag/bolter Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Tviler på at kryssfinér-platene vil tåle vekta av en skjerm, mmen du kan jo lage en enkel ramme mellom sidene på hylla som kan holde skjermen oppe. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ja, det skal sikkert ikke så mye ekstra til før den tåler vekta av skjermen, bare jeg f.eks fester en tykkere plate bak kryssfinér-plata der skjermen skal sitte. Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Tja, da vil jo fortsatt det ikke-forsterkede omårdet være et svakt punkt, som kan bryte sammen. Men en liten ramme bestående av to litt tykkere trelister/planker på kryss mellom beinene kan jo være nok til å holde oppe skjermen. Skal fikse en illustrasjon. Endret 20. januar 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ja, jeg skjønner hva du mener. God idé! Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Flotters! Tror bare det vil være litt vanskelig å sette opp disse to listene i et kryss da, uten fresing og slik, så da kunne du jo laget en ramme som sikkert ville være like sterk, men enklere å lage. Sjekk tegningen under. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Det var noe lignende det der jeg mente. Men ikke fult så detaljert Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Aha! Tror det skal gi en ganske så solid konstruksjon hvertfall. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvordan blir det med viftene og kjøling, hvis kabinettet skal stå like trangt og innesperra som på skissa? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Du av alle burde jo vite at PC'n min ikke er noen ovn Lufta vil enten stige opp og ut(det blir vel ca 10-14cm igjen over kabinettet), og bak. Om det blir nødvendig kan det være jeg monterer noen vifter i bakplata for å blåse luft rett over hullene i toppen av kabinettet, så den varme lufta forsvinner ut foran (over der jeg skal sitte). Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Men viftene på toppen, blåser de bare ut av kabinettet eller inn? Det er jo helt blokkert for luft både forran og bake i hylla. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Jeg har ingen vifter på toppen... Men det er tre ledige plasser. Det er én vifte som drar luft opp fra bunnen, en som trekker ut luft bak, og en som blåser inn på harddisken, og de lufta går også ut bak. Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ville hatt en vifte som blåste lufta ut på toppen hvis du skal ha den inne i hylla der Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Blir fint! Godt å høre (lese)! Ville hatt en vifte som blåste lufta ut på toppen hvis du skal ha den inne i hylla der Joa, men jeg finner ut om det blir nødvendig etter hvert Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Noen vifter i hylla kunne være genialt det da. Bare mekke en USB til Molex -dings, også har dem strøm også. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Molex? De viftene jeg har her ville i så fall blitt koblet rett til USB (eller kanskje transformatoren til belysningen?) via viftestyring og bryter. Endret 20. januar 2010 av 2B'1 Lenke til kommentar
KKake Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Oh hi (en slik type kontakt altså, bare hun-versjonen som hadde vært greiest å ha på en USB til molex -adapter) Også kunne du hatt en molex til tre-pin ("viftekontakt") -adapter på molexen igjen til viftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå