Gå til innhold

Kommentartråd: INVERTED by ToB1 | Meh.'s Mods

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk! :)

Poenget med lysdiodene bak hovedkortet er å lage en slags lysende kant rundt hovedkortet. Jeg tror kanskje jeg plasserte lysdiodene litt for langt inn mot midten av hovedkortbrettet (2 cm fra kanten på hovedkortet), så lyset blir kanskje ikke så veldig sterkt. Men jeg har testa det, og det ser helt greit ut. Jeg regner med at det kan bli stilig å se på i mørket :p

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Her er noen bilder av sånn det ser ut nå, og noen av planene fremover:

post-169569-1289088134,1737_thumb.jpgpost-169569-1289088137,9208_thumb.jpg

post-169569-1289088139,8072_thumb.jpgpost-169569-1289088141,3034_thumb.jpg

post-169569-1289088142,7677_thumb.jpgpost-169569-1289088144,3719_thumb.jpg

post-169569-1289088145,5847_thumb.jpgpost-169569-1289088150,1006_thumb.jpg

Som dere sikkert skjønner er den gule streken for å indikere lengden på PSU fra baksiden av kabinettet.

(Det gikk litt fort da jeg tegnet det der :p)

post-169569-1289088153,6624_thumb.jpg

Harddiskene vil dermed bli festet omtrent som vist på bildene i lenkene under, bortsett fra at luften skal dyttes videre opp i kabinettet, ikke ut på baksiden av harddiskene. Det blir totalt plass til 5 eller 6 harddisker (har ikke bestemt meg helt enda), men en eventuell SSD vil muligens bli montert på en annen måte.

Jeg har bestilt 6 slike SATA-kabler for å få dette til å bli en hjemmelaget hot-swap thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser clean ut med harddiskene, men er det ikke lurt med noen form for vibrasjons dempning? Skal du til TG neste år? Har lyst og se kreasjonen din i sitt naturlige miljø :)

Jeg tenkte jeg skulle ha noe å dempe vibrasjoner med, men jeg har ikke funnet noe som egner seg, ser greit ut, og tåler litt ermm.gif

Jeg har litt lyst å ta turen innom vikingskipet til neste år også, men er fortsatt veldig usikker på om det blir noe av. Håper noen klarer å overbevise meg rolleyes.gif

Tja, det er jo skjedd noe da.

Ting har gått veldig sakte må jeg innrømme, men målet er jo å være helt ferdig til påske, så jeg har nå litt tid på meg.

Det første målet er å bli ferdig med alt som må være gjort før det skal lakkes, så jeg kan ta det i bruk fram til det blir litt varmere ute (like før påske en gang). Når det så blir litt varmere er det enklere å få til grunning, lakking osv.

Nå er det heldigvis ikke så mye jeg mangler annet enn vifter og lakk :)

Tja, det er jo skjedd noe da. Fiffig løsning på harddiskene. :)

Håper bare alt går som planlagt, slik at det funker som en hjemmelaget hot-swap uten noen typer skinner e.l.

Tanken er jo å ha disse listene på bunnen for å skille harddiskene fra hverandre, og ha et par klosser over som også hjelper til med det samme. Over disse mellomrommene mellom harddiskene blir det hull i den vannrette skille plata slik at luften kan passere.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilke vifter synes dere jeg skal bruke i toppen av kabinettet?

Jeg har jo planlagt å lakke tre slike vifter røde, men har funnet to alternativer:

- Enermax Magma

- SilverStone Air Penetrator

Jeg skal også ha en 80mm i bakkant av kabinettet, og om jeg velger å gå for Enermax Magma vil jeg også kunne bruke en slik i bakkant.

Ved tror jeg nok jeg kommer til å bruke to av disse.

Lenke til kommentar

Gå for Enermax i hele kassa. Ser best ut med kun like vifter. :)

Et annet alternativ er jo Enermax Apollish som også finnes i både 120mm og 80mm.

Jeg er bare veldig usikker på hvordan vifter med lysdioder vil se ut sammen med lyset fra lysdiodene på hovedkortbrettet.

Air Penetrator ser jo fet du da må jeg si.

Ja, jeg liker den versjonen med røde lysdioder. Det er bare synd at jeg ikke kan finne så mange bilder av den. Skulle gjerne sett litt nærmere på den.

http://www.youtube.com/watch?v=8m8fC809TK0&feature=related

Men jeg ser ikke noe grunn for at du skal gå for slim vifter hvis du har plass til 25mm..

Hvis jeg velger å bruke tykkere vifter ved harddiskene blir jeg nødt til å sage bort en bit av den vannrette skilleplata siden den kommer i veien for viftene. Med 12mm vifter vil viftene nesten ligge flatt med sidedøra de er festet i, og dermed stikke minimalt ut.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

nice :)

Btw, hva var det du brukte på dremelen din for å lage de føttene? Ser jo ut som en slags type hullsag jo :D Er det det? har selv dremel 4000 :)

Hvis du ser på Oppdatering#9 ser du hva jeg brukte på den første versjonen av føttene. Men dessverre ble disse litt små, så jeg valgte å lage noen større, og til den nye størrelsen hadde jeg en passende hullsag. Til den første versjonen tenkte jeg å pusse føttene en god del etterpå men med de nye er det ikke sikkert jeg trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...