Meh. Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Nå har jeg laget hull til 80mm-viften som skal festes i bakkant av kabinettet, like over hovedkortets I/O-panel. Jeg har også frest ned en kan så den delen som blir på baksiden av kabinettet skal ligge enda litt flatere og tettere inntil MDF-plata. Jeg har også fått tak i skruer til både hengslene og låsene, men jeg har dessverre ikke fått festet noen av delene enda. På Maxbo kom jeg over en slags isolasjon som er ment for å ha under parkettgulv, og den så ut til å kunne funke som vibrasjonsdemping til harddiskene. Ulempen er at jeg i så fall ender opp med å måtte kjøpe flere kvadratmeter, selv om jeg garantert trenger mindre enn 30x30cm Jeg regner med å få festet låsen og de tre hengslene i morgen, men vi får se hvordan det går. Vengskene skal freses inn i både kabinettets bakplate og sidedøren så sidedøren skal ligge helt flatt langs siden av kabinettet. Når jeg mottar plexien vil jeg kunne gjøre ferdig føttene og legge ledningene som fører strøm til lysdiodene, og etter det vil det antagelig gå an å få laget noen fester til harddiskene Jeg er litt usikker på om jeg trenger ekstra gummiføtter på undersiden av føttene jeg har laget, for å dempe vibrasjoner, men om det trengs vil jeg nok hule ut midten av den nederste delen av føttene, og dermed skjule gummiføttene ganske godt. Men før jeg får avklart det har jeg planer om å teste alle kabinettets funksjoner før lakking osv. Selv om kabinettet ser ganske uferdig ut sånn det ligger nå, vil jeg si at det begynner å ligne på noe bare man setter alt sammen. Noen kabler skal muligens sleeves etter hvert, men dette vil nok i så fall skje etter all lakking osv. Endret 6. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 6. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2010 I går fikk jeg frest plass til hengslene, og boret hull til låsene, og i dag har jeg fått festet sidedørene og testet ut at de funker som de skal. Jeg er ganske godt fornøyd med resultatet så langt og jeg tror det neste vil bli å frese/bore plass til viftestyringa i det ytterste frontpanelet. Jeg tror jeg ender opp med å dempe vibrasjonene fra harddiskene med isolasjonen som er ment til å ha under parkettgulv, men det er mulig det tar litt tid (noen uker kanskje?) før jeg får tak i det. Inntill da er det vel hovedsaklig en del boring av hull til ledninger som står for tur. Jeg håper jeg får satt opp PC-komponentene så jeg får laget en ordentlig oppdatering i morgen, men jeg lover ingenting Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 6. oktober 2010 Del Skrevet 6. oktober 2010 Gleder meg til neste opptatering! Blir spennende og se hva mer du har gjort Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Håper på update i dag. Det gjør jeg også Er ikke sikkert den blir veldig spennende, men jeg har i hvert fall fått gjort litt Pakken fra performance-pcs.com har dessverre ikke kommet enda, men det er nok ikke så veldig lenge til den kommer Endret 7. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 Det ser ut som om pakken kanskje kommer i dag allikevel, så da kan det hende jeg tar med et par bilder av innholdet i oppdateringen Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Oppdatering#20 Nye harddisker, festing av hengsler og pakke fra performance-pcs.com! Endret 7. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 Takk! Planene for i dag er å se om jeg får tak i 6mm plexi på Clas Ohlson, og deretter lage hull til vifte-/radiator-grillen på toppen av kabinettet, og lage hull til låsen sånn det er vist på et par av bildene i oppdateringen. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) Takk! Jeg fikk tak i plexi fra Clas Ohlson, og nå er føttene nesten helt ferdige! Jeg mangler bare å senke plass til skruen som skal holde føttene, og muligens vibrasjonsdemping om det trengs. I tillegg til å kutte/bore til plexien har jeg også laget hull til de tre viftene som skal være i toppen av kabinettet. Jeg tror jeg skal få laget hull til låsene senere i dag, men det får tiden vise. EDIT: Jeg måtte også modde litt på DVI->HDMI adapteren jeg hadde liggene. Det var ikke plass til både den og den normale DVI-kabelen siden kontaktene på grafikkortet sto så tett. Men dremelen to seg av den jobben Endret 9. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Plexi til føttene, hull til vifter og låsene! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 10. oktober 2010 Del Skrevet 10. oktober 2010 (endret) Ser ikke så verst ut! Endret 10. oktober 2010 av KongKake Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2010 Jeg håper bare føttene blir finere når jeg får lakket MDF-en svart. Jeg tror det er plastikken som beskytter plexien som gjør at den ser litt båla/grønn ut. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 11. oktober 2010 Del Skrevet 11. oktober 2010 Ja, det blir jo selvfølgelig bedre når du får lakket det! Gleder meg til å se mer. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Oppdatering#22 Kutting av hovedkortbrett og pyntelist! Endret 29. oktober 2010 av Meh. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 Tja, håper du snart blir ferdig. Vil se resultatet! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 30. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2010 Tja, håper du snart blir ferdig. Vil se resultatet! Det håper jeg også! Nice Takk! Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 sett igjennom prosjektet, og må si det ser spennende ut. Spesielt det med LED lysene ser grundig ut, og føttene på kabinettet^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå