Gå til innhold

Kommentartråd: INVERTED by ToB1 | Meh.'s Mods

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Takk! :)

Jeg prøver å gjøre det så "perfekt" som mulig så jeg blir fornøyd med resultatet.

Ja, jeg er av og til litt perfeksjonistisk, noe som kanskje er positivt for resultatet, men det fører til at prosjektet tar mange ganger så lang tid som jeg egentlig hadde trengt om jeg hadde gjort ting på en enklere måte.

Jeg ønsker at kabinettet skal se fint ut både fra innsiden og utsiden, og samtidig ha god ytelse og kjøling.

Dessverre er jeg fortsatt litt usikker på plassering av vifter for inntak av luft. Jeg lurer litt på om jeg skal ha den/de 120mm viftene under eller på siden av kabinettet.

Jeg mangler også den "riktige" typer 6Gb/s SATA-kabelen, noe som kan føre til at jeg må bruke 3Gb/s SATA-kabler i stedet. Det vil nok ikke ha for mye å si på ytelsen akkurat, men jeg ønsker jo å gjøre det gjennomført så alt skal være framtidsrettet.

Jeg vurderer forresten å montere en SSD på baksiden av den loddrette skilleplaten, fordi jeg regner med at jeg ikke har bruk for å skifte ut OS-disken så ofte :p

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden det har vært noe aktivitet her, men nå har jeg fått bestilt rød plexi, en finere 24pin forlenger, to vifte/radiatorgriller og viftefilter til strømforsyningen, i tillegg til at jeg har fått handlet låser og hengsler for å feste sidedørene.

Jeg regner med at jeg får gjort litt forskjellig i høstferien, så det er bare å følge med å se hva som skjer! thumbup.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Som sagt kommer skal jeg jobbe videre på kabinettet nå i løpet av denne neste uken, og jeg har allrede fått festet de 16 lysdiodene som skal være bak hovedkortet, og brukt litt mer tid på planlegging av det som skan skje videre.

Det største problemet nå er vel å montere harddiskene på en måte som demper vibrasjonene.

Og siden jeg nå trenger spesielt hovedkortet og harddiskene til oppmåling og plassering av hull til kabler, kan det godt være det tar litt tid før neste oppdatering, dessverre.

Men jeg vil tro det blir en nokså stor oppdatering etter hvert som pakken fra performance-pc.com ankommer.

Om dere har noen gode forslag til demping av vibrasjoner fra harddiskene, er det bare å si ifra! Jeg setter pris på all den hjelpen jeg har fått så langt! thumbs.gif

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Jeg skjærte ut noen gummibiter fra ett sykkeldekk jeg hadde ligenes og lagde til hull, og festet det imellom hdd og hdd festen jeg lagde i mitt eget kabinett (som jeg enda ikke er ferdig med å lage..), og det fungerte fint. Hørte ingen viberasjoner den gang under testing..

Kankje det funker like bra hos deg :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen sykkeldekk jeg kan bruke nå, tror jeg, men kanskje det gåt an å få tak i lignende gummi et annet sted?

Forresten, hvordan festet du det? Lim, spiker, skruer, stifter?

Til nå har jeg fått loddet sammen alle diodene som er på hovedkort-brettet, men dessverre har jeg hatt problemer med to av diodene, og den ene sier ut til å være nokså død :(

Jeg kommer til å se etter passende skruer til hengslene som vil holde sidedørene oppe, så det tar for håpentligvis ikke lang tid før dørene både er lukket og låst :)

Lenke til kommentar

Jeg får se om jeg kommer over noe, så regner jeg med at det vil funke å skru eller stifte det fast i MDF-platene.

Ja, jeg har fått den ene dioden til å funke ved å trykke ned på baksiden og tape den litt tettere hovedkortbrettet, men den andre dioden ser ut til å være nokså død :(

Jeg har nå fått målt opp plasseringen av tre hengsler, en av låsene, og 80mm-vifta i bakkant av kabinettet, så det blir nok litt jobbing å morgen også regner jeg med! :thumbup:

EDIT: Jeg vet det er kjedelig å kun få vite hva som skjer uten å få se bilder, men sånn får det bare være inntil videre :blush:

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...